۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۱۱۶۳۴
امام جمعه بندرعباس:

مدیریت صحیح جهان اسلام با استفاده از قرآن و نهج البلاغه میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ علوی در جامعه امروزی، گفت: جهان اسلام با کتاب آسمانی قرآن و نهج البلاغه، بهترین مدیریت جهانی را دارد.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح موسسه نهج البلاغه در بندرعباس، گفت: ما خودمان، بلندپروازها را کوتاه پرواز می‌بینیم، حتی دین اسلام نیز ائمه اطهار(ع) و دیگر چهره‌های بزرگ را به پیروان خاصی محدود نمی‌کند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: ما فقط ائمه را متعلق به شیعه می‌دانیم در حالی که دین مبین اسلام، این بزرگواران را از چهره‌های جهانی می داند.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهان اسلام با برخورداری از کتاب آسمانی قرآن و نهج البلاغه، بهترین مدیریت جهانی را دارد، تصریح کرد: جهان اسلام تشنه معنویت است، باید در راستای تحقق اهداف اسلامی و علوی از هیچ تلاشی فروگذار نکینم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از مال و دارایی های خود در راه توسعه و ترویج فرهنگ علوی هزینه کرد، ابراز داشت: کوتاهی کردن از توسعه و ترویج فرهنگ علوی سبب می شود تا در روز قیامت، پاسخگوی دیگران باشیم، زیرا پرچم هدایت در دستان ماست.

 

آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به عشق و علاقه یکی از علمای اهل سنت به حضرت علی(ع)، گفت: وی، علت عشق به حضرت علی(ع) را در عدالت این امام همام می داند که در نامه به مالک اشتر بیان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: جای بسی تاسف است که از شخصیت حضرت علی(ع) و نهج البلاغه شناخت کافی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به توجه و عنایت ویژه علمای اهل سنت به کتاب نهج البلاغه، تصریح کرد: یکی از علمای برجسته اهل تسنن، معتقد است که حضرت علی(ع) صدای عدالت بشری است.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به شخصیت حضرت زینب(س) از دیدگاه اهل سنت، بیان داشت: علمای اهل سنت نیز همانند تشیع، معتقدند که این بانوی گرانقدر می تواند الگو و اسوه زنان جهان اسلام باشد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: زنان و دختران جهان اسلام با الگوبرداری از شخصیت هایی همچون، فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و دیگر اسوه های عفاف و حجاب، نباید دچار خودفراموشی شوند./851/202/ب1

ارسال نظرات