۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۶۶۴
استاد حوزه تشریح کرد؛

افراد مورد لعن در درگاه الهی

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان به تشریح شخصیت افراد مورد لعن در درگاه الهی پرداخت و گفت: دور از رحمت خداست کسی که بی هیچ دلیلی به مسلمانی نسبت کفر دهد مثل این است که آن مؤمن را ترور کرده؛ این فرد مستحق آتش جهنم از نوع خلود است.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، به بحث ملعونین درگاه الهی پرداخت و اظهار کرد: دور از رحمت خداست کسی که ریاست طلب است، همتش بر ریاست طلبی و حدیث نفسش در نماز و غیر نماز به ریاست طلبی باشد به جای این که همتش بر احیای اصول اسلامی و خدمت به مردم باشد.

وی در مورد خصوصیات ملعونین افزود: ملعون ملعون کسی است که مزاحمت های بهداشتی و اجتماعی برای مردم ایجاد می کند، همچنین کسانی که مانع رسیدن آب به صاحب نوبت شده و افرادی که راه عبور و مرور مردم را می بندند.

 

حجت الاسلام ضیایی کسی را که بی هیچ دلیلی به مسلمانی نسبت کفر می دهد را دور از رحمت خدا دانست و تشریح کرد: دور از رحمت خداست کسی که بی هیچ دلیلی به مسلمانی نسبت کفر دهد مثل این است که آن مؤمن را ترور کرده؛ این فرد مستحق آتش جهنم از نوع خلود است.

 

وی در مورد زنانی که مطاع همسرشان نیستند، تصریح کرد: ملعون ملعون است زنی که همسرش را اذیت کند و همسرش از او رنجور است. بانویی خوشبخت است که همسرش را گرامی می دارد و در جمیع حالات زندگیش او را اطاعت می کند تا جایی که امر و نهی همسرش در چارچوب اسلام ولایی باشد.

 

استاد حوزه علمیه قاطع رحم را دور از رحمت خدا دانست و افزود: تصدیق کننده گفته ساحر، آزار رساندن به همسایه، حامل قرآنی که شرب خمر می کند، عالمی که به ظالم در ستمگریش یاری می رساند و کسی که با برادر تنی یا دینی اش حاضر به مصالحه نیست نیز از رحمت خدا به دور است.

 

وی کسی را که بگوید ایمان باور صحیح است و نیاز نیست عمل صالح داشته باشید را به دور از رحمت خدا برشمرد و تصریح کرد: کسی که خدا به او وسعت رزق داده ولی صدقه در راه خدا نمی دهد و فردی که پدر یا مادرش را بزند از رحمت الهی به دور است.

 

حجت الاسلام ضیایی در مورد رفتار با مسجد متذکر شد: افرادی که با مسجد باوقار  رفتار نکنند به این معنا که وسایل کهنه و مندرس برای مسجد در نظر گرفته، مردم حضور دائم در مسجد نداشته و امام جماعت، خادم و متولی خوبی برای مسجد در نظر نگرفته باشند مورد لعن خدا هستند.

 

وی با اشاره به اشخاصی که به جای خدا پرستی، پول پرستی را مسلک خود و دیگران قرار میدهند ملعون هستند، گفت: شخصی که با حیوانات جمع شود ( در شهرها زنا و در روستاها اجماع با حیوانات وجود دارد و در حال حاضر زنا با محارم زیاد شده است)، افرادی که خود را انگل اجتماع قرار داده از نیروی جوانی و علمشان به دیگران سودی نرسانند و کسی که افراد تحت سرپرستی اش را ضایع کند، مثل شوهر و پدر از رحمت خداوند متعال به دورند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که ملعون ملعون کسی است که سر سفره شرابخواران می رود اضافه کرد: اگر شرب خمر هم نداشته باشد چون تأیید فسق و فجور کرده عملش حرام است مثل یزید شرابخوار که شطرنج بازی می کرد و مابقی مسکر را بر سر مبارک امام حسین (ع) ریخت.

 

وی در پایان اظهار کرد: دور از رحمت خدا هستند افرادی که به جای کمک به عزادار برای او زحمت ایجاد می کنند؛ همچنین کسی که نماز مغرب را به تأخیر انداخته تا ستاره های آسمان به صورت فلکی دیده می شوند./861/202/ب2

ارسال نظرات