۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۱۱۶۸۹
معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

نهادینه کردن مفاهیم دینی در قالب هنری، تاثیرگذاری بیشتری بر نسل جوان خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تولد واقعی دوستی با خداوند است بنابراین با برگزاری جشن هایی برای کسانی که به سن تکلیف و جشن عبادت می رسند تلاش می شود قواعد و آموزه های دینی در قالبی جذاب و دیدنی یه نسل های جدید انتقال یابد چرا که انتقال مفاهیم دینی با شکل هنری بهتر نهادینه خواهد شد.
حجت الاسلام علي انصاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در مراسم جشن تکلیف بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس شهر قزوین که ظهر امروز در شبستان امیرالمومنین مسجد النبی قزوین برگزار شد، لازمه انس و نزدیکی با خداوند متعال را پیروی از دستورات الهی و خواندن نماز دانست و گفت: بی شک کسانی که در مسیر بندگی خداوند قرار بگیرند محبت آنها در میان دیگر بندگان خداوند قرار داده خواهد شد.

 

وی جشن تکلیف را آغازی خجسته برای شروع طاعت و بندگی دانست و عنوان کرد: تولد واقعی دوستی با خداوند است بنابراین کسانی که به سن تکلیف و جشن عبادت می رسد زمینه مانوس شدن و صمیمیت با خداوند را ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام انصاری رمز مانوس شدن با خداوند را نماز دانست و گفت: یکی از دستورات مورد تاکید خداوند خواندن نماز است از این رو برای رسیدن به رضایت خداوند که بهترین و نزدیکترین دوست به ما است باید اهل عبادت و بندگی بود و تلاش کرد تا نماز را در اول وقت خود به جای اورد.

 

وی با بیان اینکه خاصیت انس با خدا این است که همه شما را دوست دارند تصریح کرد: خواندن نماز موجب می شود انسان در زندگی آرامش داشته باشد و ان شاالله همه ما بیش از پیش توفیق بندگی خداوند متعال را پیدا کنیم.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از برنامه های ملی آموزش و پرورش برگزاری جشن تکلیف است، گفت: دانش اموزان دختر پایه سوم ابتدایی و پسران پایه نهم متوسطه اول با رسیدن به سن تکلیف در قالب جشن هایی به نام جشن تکلیف این شکوفایی و تولد بندگی را این روز را به شکلی نمادین برگزار می کند.

 

وی افزود: در این جشن ها تلاش می شود یک سری از قواعد و آموزه های دینی در قالبی جذاب و دیدنی یه نسل های جدید انتقال یابد چرا که انتقال مفاهیم دینی با شکل هنری بهتر نهادینه خواهد شد.

 

حجت الاسلام انصاری در پایان خطاب به والدین خاطر نشان کرد: خوب است با برگزار کردن جشنی به مناسبت آغاز بندگی فرزندان خود و رسیدن آنها به سن تکلیف، این روز را در ذهن آنها برای همیشه به یادگار نگاه دارید.

 

اقامه نماز به امامت آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین، بیان مباحث آموزشی پیرامون مسأله حجاب و نماز در قالب اجرای نمایش همچنین اجرای سرود از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 

لازم به ذکر است این مراسم یکی از برنامه های در نظر گرفته شده در آستانه برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در تاریخ 6 بهمن ماه با حضور معاون اول رییس جمهور در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و به میزبانی استان قزوین قرار است برگزار شود است./955/

ارسال نظرات