۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۱۱۶۹۰
آیت الله فیاض:

قدرت و توانایی‌های ایران جهانیان را متحیر کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله فیاض در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که قدرت و توانایی های ایران جهانیان را متحیر کرده است، گفت: امروز ایران در جهان به عنوان یک کشور پرقدرت شناخته شده و با وجود همه تحریم ها توانسته است پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.
آيت الله العظمي فياض در ديدار نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت حضرت آيت الله اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در دومین روز سفر به نجف اشرف، شب دوشنبه 28 دی ماه با حضرت آیت الله فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این دیدار از برنامه های اعزام زایران ایرانی به عتبات و حج گزارشی ارائه کرد و از برنامه ریزی گسترده برای افزایش آمار اعزام زایران ایرانی به عتبات خبر داد و افزود: تلاش داریم با بسته های مختلف زیارتی ، زمینه حضور زایران بیشتری را در عراق فراهم کنیم.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به وقوع دو حادثه دلخراش سقوط جرثقیل و فاجعه منا، گفت: امسال حج آرامی داشتیم؛ اما با وقوع این دوحادثه که 13 زائر در سقوط جرثقیل و 461 زائر هم در فاجعه منا جان باختند، حج تلخی برای ما رقم خورد.

 

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف، خدمت به زائران را افتخار بزرگی دانست و از تلاش مسؤولان و مدیران برای فراهم کردن مقدمات سفر زایران تقدیر و تشکر کرد.

 

این مرجع تقلید افزود: امروز ایران در جهان به عنوان یک کشور پرقدرت شناخته شده و با وجود همه تحریم ها توانسته است پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

 

حضرت آیت‌الله فیاض گفت: امروز ایران اسلامی در منطقه بسیار مقتدر و عزتمند است و کسانی که ارتباطشان را با این کشور قطع کنند، خودشان متضرر می شوند.

 

وی به سفر اخیر خود به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: بیش از 16 سال بود که به ایران سفر نکرده بودم، در تابستان که به مشهد مقدس مشرف شدم، از نزدیک توسعه و پیشرفت زیادی را شاهد بودم و این نشان می دهد که تحریم ها علیه ایران نتوانسته است کاری از پیش ببرد

 

وی خواستار ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) شد و اظهار داشت: امروز جهانیان عاشق ائمه اطهار علیهم السلام هستند و ما باید این فرهنگ را گسترش دهیم.

 

این مرجع تقلید اقدامات داعش و تروریست ها را در منطقه محکوم کرد و آن را مخالف مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: اسلام مکتب اعتدال و با افراط و تفریط مخالف است ، بهترین مکتب اعتدال را نیز شیعیان در دست دارند؛ و تاکنون هیچ شیعه واقعی به کارهای افراطی گرایش پیدا نکرده و دست به قتل مظلومی نزده است.

 

وی شرایط کنونی جهان اسلام را بسیار حساس خواند و برای سربلندی و موفقیت روز افزون ملت های مسلمان به ویژه دو ملت عراق و ایران دعا کرد./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات