۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۶۹۳
در دیدار آیت الله حائری مطرح شد؛

تبادل تجربیات حوزه علمیه نجف و قم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، تقویت حوزه های علمیه را بسیار مهم دانست و افزود: امروز جهانیان تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام هستند و حوزویان می توانند مردم جهان را از سرچشمه اسلام ناب سیراب کنند؛ بنابراین توسعه فعالیت های حوزویان در ایران و عراق بسیار ضروری است.
 آيت الله حائري از علماي نجف اشرف در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حائری از علمای نجف اشرف، شب دوشنبه 28 دی ماه در دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به نجف اشرف در محل اقامت نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت حضور یافت و طرفین در زمینه مسائل مختلف گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 

آیت الله حائری در ابتدای این دیدار از وضعیت علمی و فرهنگی نجف اشرف و برنامه های حوزه علمیه این شهر گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت: بنده از زمان حضورم درنجف اشرف تلاش کرده ام ارتباط حوزه های علمیه نجف و قم را گسترش بدهم.

 

حجت الاسلام والمسین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی نیز با تقدیر از تلاش آیت الله حائری ، اقدام ایشان را درخحصوص افزایش تعامل و ارتباط بیشتر حوزه های علمیه نجف و قم کاری ارزشمند و مفید دانست.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، با اشاره به اهمیت تقویت حوزه های علمیه افزود: امروز جهانیان تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام هستند و حوزویان می توانند مردم جهان را از سرچشمه اسلام ناب سیراب کنند؛ بنابراین توسعه فعالیت های حوزویان در ایران و عراق بسیار ضروری است.

 

وی اضافه کرد: باید این دو حوزه علمیه بزرگ از تجربیات همدیگر در زمینه های مختلف برای توسعه برنامه های علمی، دینی و فرهنگی بیشتر بهره بگیرند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات