۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۱۷۴۹
حجت الاسلام مؤمنی مطرح کرد؛

مقابله با بدحجابی ابتدا از نهادهای دولتی آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به بدحجابی و کشف حجاب برخی از هنرمندان و بازیگران مشهور، گفت: ابتدا دولت باید توجه به حجاب را از ارگان های دولتی آغاز کند.
حجت الاسلام سيد حسين مومني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بدحجابی و کشف حجاب برخی از هنرمندان و بازیگزان مشهور، گفت: ابتدا دولت باید توجه به حجاب را از ارگان‌های دولتی شروع کند.
 
وی افزود: نظارت بر بیمارستان ها، صنایع هوایی و فروشگاه ها و اماکن که در دست دولت است پس چرا برای این اماکن کارخاصی انجام نمی دهد، مسلما اگر حجاب در ارگان های دولتی اصلاح نشود حجاب در کوچه و بازار هم اصلاح نشدنی است.
 
حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم بروز بدحجابی در جامعه و ورود آن در اجتماع دانشگاه های آزاد هستند، چرا طه هاشمی با اینکه متخصص قلب است و درس طلبگی هم خوانده است پس چرا مسؤولیت فرهنگی دانشگاه های آزاد بهم ریخته است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به راهکار مقابله با بدحجابی، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مقابله با بدحجابی در جامعه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که اگر هر کس در این زمینه به وظیفه خود عمل کند می توان در مقابل ترویج بدحجابی ایستاد.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ترویج بدحجابی ورود هنرمندان و خوانندگان خارجی به کشور به بهانه شرکت در جشن ها و کنسرت ها با پوشش ظاهرا اسلامی که در واقع محتوای آن بر روحیه جوانان تأثیر مستقیم می گذارد، است.
 
حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: ورود دانشگاه‌های آزاد در شهرها فرهنگ اجتماعی و هنجار جامعه را تغییر می دهد و کسی که دغدغه اصلاح این تغییرات و تهاجمات فرهنگی را نداشته باشد نمی‌تواند این امور را اصلاح کند.
 
وی در پایان گفت: اگر امروز گفته شود که دغدغه مسؤولان فرهنگی نسبت به این امور کم است در آن تردیدی نیست، مسؤولان این امر برای اصلاح ابتدا باید آرام و بدون خشونت و معقول و منطقی ورود پیدا کنند و این روش مطمئنا اثر خود را در جامعه خواهد داشت چرا که مردم روحیه پذیرش اینگونه برخورد را دارند./1325/302/ب2
ارسال نظرات