۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۸۵۶
استاد درس اخلاق حوزه علمیه مطرح کرد؛

توسل آیت الله بروجردی به حضرت فاطمه معصومه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فاطمی با بیان این‌که حضرت معصومه(س) جزء ذخایر الهی است، گفت: حضرت آیت الله بروجردی هرگاه مشکل عمده ای در امور سیاسی یا رهبری جهان اسلام پیدا می کردند دست توسل به دامن این بانوی کرامت می زدند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد فاطمي، مدرس سطح عالي حوزه علميه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد فاطمی از استادان درس اخلاق حوزه علمیه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: حضرت معصومه جزء ذخایر الهی است و مرحوم علامه طباطبایی ایشان را عصاره اهل بیت(ع) می دانست و به همین دلیل ارادت خاصی به آن حضرت داشت تا جایی که گاهی از اوقات روزه خود را با بوسه بر ضریح مطهر این بانو افطار می کرد.

 

توسل آیت الله بروجردی به حضرت معصومه(س)

وی ادامه داد: در سیره مرحوم آیت الله بروجردی نیز وارد شده که ایشان هرگاه مشکل عمده ای در امور سیاسی یا رهبری جهان اسلام پیدا می کردند دست توسل به دامن این بانوی کرامت می زدند و می فرمودند: حضرت معصومه(س) دستگیر ما در تمام شئونات زندگی است و به طور کلی همه و بزرگان ما در طول تاریخ مقام ایشان را گرامی می داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی با بیان که ثواب زیارت حضرت معصومه(س) همانند زیارت معصومین است، ابراز داشت: عصاره فضائل اهل بیت(ع) در ایشان جمع شده است و به همین خاطر امام جواد(ع) به زیارت کنندگان قبر عمه شان وعده بهشت را دادند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که امام جواد(ع) در همان حدیث رسیدن به سعادت و بهشت را مقید به معرفت داشتن در زیارت دانستند.

 

وی در تبیین چگونگی معرفت در زیارت، یادآور شد: انسانی که زائر است در واقع یک نوع هماهنگی روحی با فرد مورد زیارت برقرار می کند؛ بنابراین هرکس که بخواهد زیارتی با معرفت  داشته باشد باید روحانیت خود را حفظ کند و قدم در مسیر اهل بیت(ع) که همان صراط مستقیم است بگذارد.

 

ضرورت تقویت عبودیت در زندگی

استاد درس اخلاق حوزه علمیه افزود: ما خطاب به پیامبر مکرم اسلام می گوییم؛ اشهد انک عبده و رسوله یعنی اول عبودیت و بندگی مطرح شده و بعد از آن از رسالت و پیامبری سخن به میان آمده است و در ارتباط به شخصیت حضرت معصومه(س) نیز همین بحث مطرح است و ایشان به دلیل اوج بندگی و خلوصی که به درگاه خدا داشت به این مقام رسید؛ بنابراین برای داشتن زیارتی با معرفت سمت و سوی بندگی خدا را در خود تقویت کنیم./1330/ت302/ی

ارسال نظرات