۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۱۱۸۶۷
استاد حوزه علمیه:

مقدم عمل کردن بر امیرمؤمنان نشانه کفر عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مقدم عمل کردن بر امیرمؤمنان(ع) نشانه کفر عملی و موازی عمل کردن نیز نشانه شرک خفی است، پس باید همیشه تابع ولایت حقه بود.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، در ادامه مبحث ریاست طلبی، اظهار کرد: هر کسی که اراده جدی اش بر ریاست طلبی مرموزانه است بداند که خود و دیگران را به هلاکت می کشاند.

 

وی بیان کرد: امروزه آمریکا نماد ریاست طلبی مرموزانه است که حتی به مردم خود رحم نکرده و به آنان ظلم می کند، با این که اکثر مردم این کشور مسیحی اند ولی سران آن همه یهودیند؛ آنان در بمباران تبلیغاتی قرار دارند وگرنه اجازه نمی دهند اینان بر کشورشان حکومت کنند.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این نکته که ظلم به مردم به اسم دین حرام و انسان را به نکبت می کشاند، تأکید کرد: خاندان آل سعود و آل خلیفه دنباله روی استکبار جهانی هستند که به اسم دین به مردم ظلم می کنند و موجبات هلاکت خود را فراهم خواهند کرد.

 

وی در خصوص تبلیغات سوء دشمن و اثر آن بر مردم، گفت: دشمن به گونه ای مردم را شست‌وشوی مغزی داد که فرق بین ابن زیاد و امام حسین(ع) را نمی دانستند با این که کوفه مرکز حکومت امام علی(ع) و حسنین(ع) را دیده بودند باز هم دچار اشتباه شدند.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه به فرمایشی از پیامبر(ص) در مورد عاقبت کسانی که به حضرت زهرا(س) ظلم کنند پرداخت و خاطرنشان کرد: ملعون، ملعون است؛ هر کسی که بعد از من به حضرت زهرا(س) ظلم کرده، حقش را غصب و او را به کشتن دهد. اگر تمام پیامبران و ملائکه مقرب برای ظالمی که به حضرت زهرا(س) شده شفاعت کنند خدا او را از آتش جهنم خارج نخواهد کرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: گل سرسبد اسمای الهی فاطمه زهرا(س) است و هر کس به فاطمه محبت کند از آتش جهنم به دور است.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به غاصبان حق ولایت امیرمؤمنان علی(ع)، تأکید کرد: رسول الله(ص) می فرمایند «کسانی که حق امیر المؤمنین را غصب کرده، به ایشان ظلم کنند و ایشان را به شهادت برسانند، بعد از من رسول الله تا قیامت، امیرمؤمنان(ع) بر همه مردم از مرد و زن برتری دارد چون خداوند متعال برتری داده است.»

 

مغضوب علیهم واقعی یهود نژاد پرست و ناصبی ها هستند

وی با بیان این که دور از رحمت خداست فردی که با اوامر ولایی امیرمؤمنان(ع) مخالفت کند، گفت: یهود سنت نبوی را به سنت اموی تبدیل کرد و مغضوب علیهم واقعی یهود نژاد پرست و ناصبی ها هستند.

 

استاد حوزه علمیه بر تبعیت از ولایت حقه تأکید و تصریح کرد: مقدم عمل کردن بر امیرمؤمنان(ع) نشانه کفر عملی و موازی عمل کردن نیز نشانه شرک خفی است پس همیشه باید تابع ولایت حقه بود.

 

وی افزود: هر مسلمانی که بخواهد مسلمان واقعی باشد یا هر محب اهل بیتی که بخواهد محب واقعی شود باید تابع ولایت حقه باشد./861/202/ب1

ارسال نظرات