۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۱۸۶۸
نماینده خبرگان رهبری:

ادامه راه شهدا تنها با ولایت‌مداری و حضور فعال در صحنه‌های نظام محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که ادامه راه شهدا تنها با ولایت‌مداری و حضور فعال در صحنه‌های نظام محقق می‌شود، گفت: اگر دیروز دانش‌آموزان با حضور در جبهه‌ها بلوغ سیاسی خود را به نماش گذاشتند، امروز نیز جوانان این مرز و بوم با حضور در جبهه های نبرد علیه گروهک‌های داعشی و تکفیری برای اسلام و مکتب تشیع جانفشانی می‌کنند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اعضای کمیته اجرایی کنگره بزرگداشت 36 هزار شهید دانش آموز و شهیده شاخص ملی «ایران قربانی» امروز با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی دیدار کردند.


آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز در این دیدار با اشاره به آیات، احادیث و روایات متعدد درباره بزرگداشت مقام شهدا، اظهار داشت: عزت، اقتدار، امنیت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و مجاهدت ملت ایران در صجنه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.


وی با بیان این‌که ادامه راه شهدا تنها با ولایت‌مداری و حضور فعال در صحنه‌های نظام محقق می شود، خاطرنشان کرد: اگر دیروز دانش‌آموزان با حضور در جبهه‌ها بلوغ سیاسی خود را به نماش گذاشتند، امروز نیز جوانان این مرز و بوم با حضور در جبهه های نبرد علیه گروهک‌های داعشی و تکفیری برای اسلام و مکتب تشیع جانفشانی می کنند.


امام جمعه تبریز برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانش آموز را اقدامی ابتکاری، مفید و مثمرثمر دانست و تصریح کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی مبتذل غرب در جامعه به دنبال عملی کردن نیات شوم خود است، از این رو برگزاری چنین یادواره‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بسیار لازم و ارزشمند است.


وی با تأکید بر این‌که مشکلات جامعه تنها با دعا و نیایش رفع نمی شود، خاطرنشان کرد: داشتن روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان یک جامعه نیز از مهم ترین ضروریات بوده و هست، تا در مواقع نیاز، سینه های خود را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان، سپر کنند.


آیت الله شبستری، امنیت موجود در کشور را مرهون حضور اولیاءالله در جامعه و جهادگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه های مقاومت دانست و ابراز کرد: دانش آموزان در دوارن دفاع مقدس و تمامی برهه های حساس و تاریخی کشور، حضور پررنگی داشته اند و وجود 36 هزار شهید دانش آموز در کشور، حاکی از بلوغ سیاسی مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز نبرد حق علیه باطل ادامه دارد و تعداد بسیار زیادی از جوانان، مشتاق حضور در سوریه و عراق
برای مبارزه با گروهک های تکفیری هستند، به یقین برگزاری کنگره 36 هزار شهید دانش آموز، نقش ویژه ای در تقویت روحیه ایثار و شهادت جوانان و نوجوانان دارد.


همچنین جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری این کنگره انتقال فرهنگ ایثار و شجاعت، ارتقای معنویت و از خودگذشتگی در راه دین است، اظهار داشت: سعی داریم امور اجرایی به شکل فرآیندی، جریانی و تدریجی بوده نه مقطعی و یک روزه که اثر ماندگار نداشته باشد.


وی با بیان این‌که در عصر حاضر فرهنگ استکباری با حاضر کردن لقمه های آماده برای نوجوانان و جوانان در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و اینترنت و ماهواره زمینه ساز انحراف آنان است، خاطرنشان کرد: بهترین و مطمئن ترین راه برای در امان ماندن از این انحرافات، همان درس همیشگی ایثار و شهادت و تمسک به فرهنگ عاشورایی است.


پاشایی ادامه داد: تدوین و انتشار خاطرات شهدای دانش آموز و پدران و مادران شهید، طراحی وبسایت کنگره، انتشار وصیت نامه این شهدا، الگوسازی شهدای دانش آموز و مشارکت دانش آموزان با کمیته های اجرایی از سایر اقداماتی است که برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره انجام یافته است.


گفتنی است، کنگره 36 هزار شهید دانش آموز و شهید شاخص ملی شهیده ایران قربانی، 11 بهمن ماه در تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد./935/202/ب2

ارسال نظرات