۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۱۱۸۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ایجاد پایگاه برای اهل بیت هدف هجرت حضرت معصومه به ایران بود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه امیرالمؤمنین با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه معصومه(س) و توسل علمای دین به ایشان، گفت: ورود نوادگان موسی ابن جعفر(ع) به ایران سبب تثبیت مواضع شیعه و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در این کشور شد.
وفات حضرت معصومه

حجت الاسلام محمد مهدی دشتی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حضرت معصومه(س) جایگاه رفیعی در اسلام دارند، اظهار داشت: این موقعیت و عظمت ایشان به خاطر محدثه بودن و مطهره بودن و این که در روایات امده است که هر کس به دنبال قبر حضرت زهرا(س) می‌گردد باید قبر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم را زیارت کند.

 

وی با اشاره به زیارت نامه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در زیارت نامه ایشان بر خلاف زیارت نامه ائمه(ع) وقتی انبیای الهی را خطاب قرار می‌دهیم با مخاطب بعید آنها را مخاطب قرار می‌دهیم ولی وقتی به ائمه(ع) می‌رسیم با ضمیر قریب آنها را خطاب قرار می‌دهیم به این معنی که گویی آنها در این حرم حضور دارند و این تکمیل کننده این روایت است که قبر گمشده حضرت زهرا(س) را باید در این حرم جست‌وجو کرد.

 

رییس مؤسسه امیرالمؤمنین تشکیل حوزه علمیه قم را از برکت وجود حضرت معصومه(س) دانست و افزود: علما و بزرگانی مانند آیت الله مرعشی نجفی هر روز صبح قبل از این که در حرم را باز کنند برای زیارت به حرم ایشان می‌رفتند و تا اذان صبح پشت در حرم می‌ایستادند و هر چه داشتند از این حضرت و توسل به ایشان می‌دانستند.

 

وی در ادامه با بیان این که هدف ورود نوادگان موسی ابن جعفر(ع) به ایران این بود که ایران را پایگاه تشیع قرار دهند، ابراز داشت: خط سیر نوادگان موسی ابن جعفر(ع) در ایران و نقش بنیادی ورود این عزیزان به ایران سبب تثبیت مواضع شیعه و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در ایران شد و این را در ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران به صورت ویژه می‌توان مشاهده کرد که به حمد الله این محقق شده و محبت اهل بیت(ع) در قلوب ایرانیان جای گرفت.

 

حجت الاسلام دشتی با اشاره به این که یکی از بزرگان می‌فرمود که اگر حضرت معصومه(س) بخواهد برای شفاعت تمام شیعیان کفایت می‌کند، خاطرنشان کرد: پیشرفت و مرکزیت حوزه علمیه قم در عرصه تولید علم دینی از برکت وجود حضرت معصومه(س) بوده است و این که دو معصوم برای زائران ایشان بهشت را ضمانت کرده‌اند نشان از عظمت این امامزاده دارد./843/ت302/ی

ارسال نظرات