۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۱۹۱۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

استان کرمانشاه در جایگاه هفتم موقوفات کشور قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در حال حاضر از نظر تعداد موقوفات ثبت شده در جایگاه هفتم و از لحاظ درآمد موقوفات در جایگاه یازدهم کشوری قرار دارد.
حجت الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با مسؤولان مؤسسات خیریه استان کرمانشاه با ابراز رضایت از همکاری اداره کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: با همکاری خوب این دو نهاد، در سال جاری شاهد اطعام بیش از 30 هزار نیازمند بودیم.


وی با اشاره به تلاش های مسؤولان استانی یادآور شد: در ایام ماه محرم سال جاری با برپایی موکب حسینی در استان کرمانشاه میزبانی خوبی از زائران حسینی صورت گرفت.


حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: میزبانی از سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه به خوبی صورت پذیرفت که یکی از نقاط قوت فعالیت های استانی بود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در حال حاضر از نظر تعداد موقوفات ثبت شده در جایگاه هفتم و از لحاظ درآمد موقوفات در جایگاه یازدهم کشوری قرار دارد.


حجت الاسلام حسینی اراکی ابراز داشت: در سال جاری با اجرای طرح های مناسب بیش از 11 هزار هکتار از اراضی موقوفه که در تسلط موقوفه خواران قرار داشت خلع ید شده و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.


وی درباره فعالیت‌های اداره اوقاف در راستای ساخت و تجهیز حوزه‌های علمیه و مساجد، بیان داشت: در سال جاری 23 حوزه علمیه تجهیز و 198مسجد در استان نیز بازسازی و تعمیر شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان گفت: در قالب طرح مهر تحصیلی نیز در سال جاری بیش از 3 هزار نفر از دانش آموزان نیازمند از کمک های غیر نقدی در قالب بسته های لوازم التحریر بهره‌مند شدند./857/202/ب2

ارسال نظرات