۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۱۱۹۳۲
در دیدار سرپرست حجاج ایرانی با متولی شرعی حرم حسینی مطرح شد؛

اعلام آمادگی فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده حج و عتبه حسینی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی، استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود آستان مقدس حسینی را از برنامه های حج وزیارت اعلام کرد و گفت: افزون بر همکاری های دو جانبه در زمینه خدماتی، آمادگی داریم تا در بخش علمی و پژوهشی کارهای مشترکی را آغاز کنیم؛ از این رو پژوهشکده حج وزیارت می تواند برای انجام این فعالیت ها نقطه آغاز خوبی باشد.
ديدار سرپرست حجاج ايراني با متولي شرعي حرم حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، عصر سه شنبه 29 دی ماه در سومین روز سفر خود وارد شهر کربلای معلا شد و پس از زیارت مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دیدار حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم حسینی رفت.

 

وی در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و اجرایی زایران ایرانی ارائه و از همکاری و همراهی آستان مقدس حسینی با بعثه مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد و افزود: در بخش آموزش های معرفتی مربوط به زایران گام های خوبی را برداشته ایم و نسبت به موضوع فرهنگ سازی در تلاش هستیم تا با همکاری عتبه اقدامات شایانی را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین به حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این مراسم عظیم و معنوی با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد و این افتخار بزرگی برای مکتب اهل بیت علیهم السلام است که چنین مراسم معنوی را هر سال با حضور میلیون ها زایر و بدون هیچ گونه آسیبی برگزار می کند.

 

وی همکاری آستان مقدس حسینی را در مراسم اربعین بسیار خوب ارزیابی کرد و ضمن تجلیل از همکاری مردم عراق در برگزاری این مراسم گفت: اربعین صحنه نمایش ایثارگری و فداکاری مردم عراق بود.

 

سرپرست حجاج ایرانی، استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود آستان مقدس حسینی را از برنامه های حج وزیارت اعلام کرد و افزود: افزون بر همکاری های دو جانبه در زمینه خدماتی، آمادگی داریم تا دربخش علمی و پژوهشی کارهای مشترکی را آغاز کنیم؛ از این رو پژوهشکده حج وزیارت می تواند برای انجام این فعالیت ها نقطه آغاز خوبی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم حسینی و نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در شهر کربلا، ضمن قدردانی از حضور هیئت ایرانی در کربلا، همکاری دوجانبه میان بعثه مقام معظم رهبری و عتبه را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 

وی خدمت به زایران اباعبدالله الحسین(ع) را افتخار بزرگی دانست و نسبت به انجام برخی فعالیت های مشترک علمی و پژوهشی عتبه و پژوهشکده حج وزیارت اعلام آمادگی کرد.

 

نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی با اشاره به حضور میلیونی زایران در مراسم اربعین، مهم ترین مشکل زایران را در این مراسم معنوی، اسکان و حمل و نقل دانست و اظهار داشت: امیدواریم در سال های آینده گام های اساسی تری در این زمینه برداشته شود تا زمینه حضور زایران به شکل گسترده تر در این مراسم فراهم شود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات