۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۹۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

توحیدی بودن و مبارزه با استکبار راز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که توحیدی بودن و مبارزه همه جانبه با استکبار موجب پایداری انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران هویت دینی داشته و با وجود فتنه های عظیمی که بر آن وارد شده توانسته ماندگار بماند.
طاهرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اصغر طاهرزاده، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در «نشست راز ماندگاری انقلاب اسلامی» که از سوی باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی با حضور فعالان فرهنگی در حسینیه شهدا برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران هویت دینی داشته و با وجود فتنه های عظیمی که بر آن وارد شده توانسته ماندگار بماند.

 

وی توحیدی بودن انقلاب اسلامی را یکی از دلایل ماندگاری آن دانست و خاطر نشان کرد: توحیدی بودن انقلاب به این معناست که حاکمیت حکم خدا بر تمام مناسبات انسانی صورت می گیرد.

 

طاهرزاده دلیل دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی را مقابله با استکبار خواند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی با استکبار در همه جهات به مقابله برخاسته و هیچ وجه از وجوه استکباری را تحمل ننموده تا عملا خود را در میدانی که استکبار شکل داده ادامه دهد و هضم حاکمیت ارزش های استکبار شود.

 

وی با اشاره به عامل پایداری انقلاب اسلامی، بیان کرد: مردمی بودن انقلاب اسلامی عامل پایداری آن است به آن معنا که مردم نسبت به ادامه تاریخ غربی در زندگی خود دغدغه داشتند و همان عاملی که انقلاب را شکل داد، می تواند آن را پایدار نگه دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه به فرمایش اخیر رهبری در مورد پایداری انقلاب اسلامی اشاره و تشریح کرد: حتی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند. ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد اما انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن، و ماندگاری آن تأمین بشود.

 

وی وظیفه اندیشمندان و بزرگان را در تحولات تاریخی، تشریح کرد: اندیشمندانی که متأثر از تجلیات اراده الهی هستند وظیفه شان متذکر کردن انسانها در راستای اراده الهی است تا سستی، تنبلی و امیال نفس اماره، مردمان را از تجلیات الهی محروم نکند.

 

طاهرزاده در ادامه افزود: کار اصلی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در این زمان و وظیفه همه ما در این فضا می تواند قابل توجه باشد./861/202/ب2

ارسال نظرات