۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۱۹۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

خراسان شمالی در حوزه قرآن با کمبود نیروی متخصص مواجه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان در حوزه قرآنی با کمبود نیروی فنی و متخصص روبه‌رو بوده و باید هرچه زودتر برای رفع این نقیصه برنامه‌ریزی شود.
حجت الاسلام خادمي- نشست  شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در حوزه فعالیت های قرآنی در استان، اظهار کرد: با وجود تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، متأسفانه خراسان شمالی هنوز در زمینه نیروهای متخصص قرآنی با کمبود جدی روبه‌رو است.

 

وی با تأکید بر اینکه بایستی هر چه زودتر این کمبودها در حوزه نیروی انسانی بخش قرآن احصا شده و برای رفع آنها برنامه ریزی شود، افزود: باید با احصای کمبودهای مربوط به حوزه قرآن در استان، به تناسب دستگاه ها و نهادهای فعال در این بخش، تقسیم کار صورت گرفته و برای رفع این کاستی‌ها اقدام شود.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: همچنین لازم است طرح ها و برنامه های قرآنی، پس از بررسی در کمیته ها برای تصویب به جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان ارسال شده تا پس از تصویب برای اجرا در اختیار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار گیرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی همچنین بر ارتقای فعالیت محافل قرآنی در استان تأکید کرد و افزود: باید این محافل قرآنی به برنامه های جزءخوانی قرآن کریم پیوند داده شوند تا از حالت اداری و رسمی خارج شده و اقشار مختلف مردم در آن حضور یابند.

 

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با اشاره به اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون به فعالیت های قرآنی در استان، اظهار کرد: علاوه بر این بر اساس برنامه یک میلیارد و 140 میلیون ریال دیگر نیز تا پایان امسال برای انجام فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی هزینه می شود.

 

وی با بیان اینکه از دو میلیارد ریال جذب شده تاکنون یک میلیارد و 110 میلیون ریال آن به مؤسسات قرآنی استان کمک شده است، افزود: همچنین در حال حاضر هشت طرح قرآنی در نوبت تصویب و دریافت اعتبار هستند.

 

ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: توجه به فعالیت های پژوهشی، علمی، پایان نامه ها، تربیت مربی ضمن تربیت حافظ، قاری و مفسر در دستور کار شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان قرار داشته و برای این فعالیت ها بودجه تصویب شده و اختصاص می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: این شورا در پی ایجاد زمینه برای کاربردی شدن قرآن در زندگی افراد و توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه بوده تا از این طریق روح حاکم بر جامعه متأثر از قرآن و آموزه های قرآنی شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه قرآنی در استان، گفت: برگزاری همایش تجلیل از خادمان استان، تجهیز کتابخانه تخصصی قرآن و ارتقای سطح علمی حامیان مراسم قرآنی از جمله این فعالیت ها بوده و افزون بر این کتابی نیز با محوریت قرآن از سوی پیشکسوتان و نخبگان قرآنی خراسان شمالی در دست تألیف بوده که به زودی چاپ و منتشر می شود.

 

ثابت قدم وحید همچنین از برگزاری همایش تجلیل از خادمان و پیشکسوتان قرآنی استان در اسفندماه امسال خبر داد و افزود: این همایش با حضور فعالان و پیشکسوتان قرآنی از سراسر استان به میزبانی بجنورد برگزار می شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات