۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۳۱۲۰۲۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

برخی غفلت ها در حوزه فرهنگ زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با هشدار نسبت به نفوذ دشمنان در کشور، گفت: عمده جریان نفوذ دشمنان در حوزه فرهنگ برای اثر گذاری و تغییر ذائقه فرهنگی متمرکز شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشستی با موضوع « فرهنگ و جریان نفوذ» که در ساری برگزار شد بر لزوم بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه های پیچیده دشمنان تاکید کرد و گفت: امروز مهم‌ ترین آسیب جامعه ما در برابر دشمنان در مسائل فرهنگی است و به همین دلیل دشمنان عمده هجمه های خود را در مسائل فرهنگی و اثرگذاری در این بخش متمرکز کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: نداشتن برنامه مهم و عدم اجرای صحیح قوانین مربوط به حوزه فرهنگ، موجب رسوخ دشمنان و وارد شدن فرهنگ غرب و اثر گذاری آن بر جامعه ما شده است.

 

وی با بیان این که علت حمله دشمنان به مبانی فکری اسلام و مقابله نرم با جمهوری اسلامی برای جلوگیری از جهانی شدن و فراگیر شدن دیدگاه‌های اسلام در سطح بین المللی است، اظهار داشت: شبکه های مختلف ماهواره ای، راه اندازی شبکه های اجتماعی مختلف در حوزه اینترنت و نیز شناسایی و بکارگیری پیاده نظام خود در داخل کشور، بسط و گسترش ابتذال از جمله برنامه های دشمن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ضمن هشدار در خصوص غفلت در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: نباید به راحتی برخی از آسیب های فرهنگی از جمله ناهنجاری های فرهنگی در مسائلی مانند حجاب را نادیده گرفت زیرا امروز مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، علما و دلسوزان انقلاب مشکلات فرهنگی و نفوذ دشمنان در حوزه فرهنگ است.

 

حجت الاسلام علیزاده بیداری و بصیرت را در حوزه فرهنگ و رصد جریان ضد فرهنگی را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: جریان استکباری صهیونیستی با در اختیار داشتن فناوری های پیشرفته در عرصه رسانه، در صد گسترش بی بند وباری، ترویج فساد اخلاقی و ازهم پاشاندن نظام خانواده در کشور ما هستند و بیشترین هزینه و سرمایه گذاری را در این عرصه به کار می گیرند.


 
وی جهاد فرهنگی، تدوین برنامه مدون همراه با چشم انداز و افق فرهنگی را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز متولیان فرهنگی به تناسب اثر گذاری خود باید برای آگاه سازی مردم و جلوگیری از آسیب های شبیخون فرهنگی دشمنان تلاش کنند.


 
استاد حوزه علمیه حوزه علمیه مازندران، تحکیم پایه خانواده و شناخت خانواده نسبت به آسیب های پیش رو را یکی از راه کارها دانست و خاطرنشان کرد: ترغیب به ازدواج، بستر سازی برای جوانان جهت آمادگی قبول مسؤولیت در حوزه خانواده، فرصت سازی برای پایدار سازی خانواده ها و هوشیاری برای واکسینه کردن جامعه در حوزه فرهنگ امروز ضروری است.


 
حجت الاسلام علیزاده بر لزوم اجرای کامل قانون عفاف و حجاب تاکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه علی رغم گذشت چندین سال از تصویب قانون جامع عفاف و حجاب، هنوز این قانون در جامعه از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی اجرا نمی شود.


 
استاد حوزه علمیه مازندران به هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال نفوذ در داخل کشور و تغییر ذائقه ملت ما هستند و عمده این جریان در عرصه فرهنگی دنبال می شود.

 

وی به خطر نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفود سیاسی و اقتصادی است، گفت: تقویت مبانی دینی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و روحانیت بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشورمان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که دستگاه های فرهنگی باید از موازی کاری در امور فرهنگی و دینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: انجام کارهای موازی در حوزه مسائل فرهنگی نمی تواند اثرگذاری لازم را در این بخش داشته باشد./1317/202/ب1

ارسال نظرات