۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۱۵۱
استاد حوزه علمیه:

انتخاب دوست منحرف سبب حسرت انسان در آخرت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که رفاقت و دوستی تعیین کننده ابدیت و آخرت انسان است و دوستی غلط آینده‌ای خطرناک دارد، گفت: بسیاری از انسان‌ها دین دارند ولی ارتباطی با ائمه معصومین‌(ع) ندارند به همین جهت در آخرت حسرت عدم این ارتباط را می‌خورند.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه قم شامگاه اول بهمن در کلاس اخلاقی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد با اشاره به مبحث دوستی و ارتباط انسان‌ها در عالم دنیا، گفت: باطن انسان به صورت مستمر در حال دریافت و شکل‌گیری از محیط اطراف خود است.

 

وی افزود: در قرآن کریم آمده است که انسان به سوی آخرت در حال شدن است؛ نفس انسان در سیر عالم دنیا به هیچ عنوان توقف ندارد.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دوستان در شکل گیری ساختاری انسان بسیار دخیل و تاثیرگذار هستند و این اشتباه است که انسان بگوید من با کسی دوستی می‌کنم اما از او تاثیر نمی‌گیرم.

 

شجاعی با بیان کلام خداوند که فرمود دوستان در سرنوشت انسان به ویژه آخرت او تاثیر دارند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید:‌ در قیامت گناهکاران می‌گویند که دوستان بد موجب گمراهی ما شدند و این نشان از تاثیرگذاری دوست بر شخصیت انسان است.

 

وی افزود: خداوند می‌فرماید: روزی که شخص ظالم هر دو دست خود را می‌گزد می‌گوید ای کاش من با پیامبر(ص) رابطه‌ام‌ را حفظ می‌کردم ای وای بر من کاش فلانی را دوست نمی‌گرفتم چرا که او مرا از یاد خدا و آخرت غافل کرد بعد از اینکه من حق را شناخته بودم، شیطان انسان را رها می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: عذاب آخرت آنقدر سخت و سهمگین خواهد بود که سبب می‌شود انسان از روی ترس و واهمه هر دو دست خود را بگزد چرا که او هیچ رابطه‌ای با پیامبر(ص) و دین نداشته است و این بیانگر ظلم اوست.

 

شجاعی اظهار داشت: بسیاری از انسان‌ها دین دارند ولی ارتباطی با ائمه معصومین‌(ع) ندارند به همین جهت در آخرت حسرت این ارتباط را بیان می‌کند.

 

وی عنوان کرد: رفاقت و دوستی تعیین کننده ابدیت و آخرت انسان است به همین جهت دوستی غلط آینده‌ای خطرناک دارد.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اثرگذاری دوستان به حدی است که انسان در قیامت بیان می‌کند دوستم مرا از یاد خدا و رهبر الهی دور کرد بعد از اینکه من راه حق را شناخته بودم؛ امروز ارتباط با امام زمان(عج) بیانگر دوستی با پیامبر(ص) است./813/202/ب1

ارسال نظرات