۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۲۱۶۵
استاد دانشگاه:

دوست خوب موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: دوست خوب سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و خداوند این نعمت با ارزش را به بندگان خالص خود عطا می‌کند.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه در کلاس اخلاقی که شامگاه اول بهمن در حسینه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: دوست خوب سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و خداوند این نعمت با ارزش را به بندگان خالص خود عطا می‌کند.

 

وی افزود: توصیه شده است با کسانی طرح دوستی کنید که ذهن شما را به یاد خدا معطوف کنند؛ انسان باید شاکر دوستان خوب خود باشد چرا که او را در پیمودن مسیر الهی یاری و از قدم نهادن در مسیر غفلت بر حذر می‌دارند.

 

نیکنام ادامه داد: روایت است بهترین دوست شما کسی است که شما را در مسیر هدایت قرار دهد و همچنین بدترین برادران شما افرادی هستند که شما را به امر باطل راضی کنند.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: انسان به سبب بندگی خداوند و رسیدن به کمال الهی اشرف مخلوقات شناخته شد به همین سبب باید مراقب اعمال و دوست یابی خود باشد.

 

وی ابراز کرد: امیرمومنان(ع) فرمودند کسی که تو را دوست دارد تو را نهی می‌کند؛ جای دیگر امام حسن مجتبی(ع) فرمودند بهترین برادر شما کسی است که عیوب شما را برایتان هدیه بیاورد.

 

نیکنام اظهار داشت: دوست باید لباس انسان باشد چرا که دوست خوب برای انسان زینت بوده و زشتی او را می‌پوشاند و همچنین در مقابل آفات شیطانی او را حفظ می‌کند، دوست باید آنچنان پاک باشد که انسان عیوب خود را در وجود او ببیند.

 

استاد دانشگاه گفت: امام صادق(ع) فرمودند انسان به مقام ایمان نمی‌رسد مگر آن چیزی که برای خود می‌خواهد برای دیگری هم بخواهد؛ دوست خوب چنین است.

 

وی با بیان اینکه والدین باید مراقب دوستیابی فرزندان خود باشند، ابراز کرد: والدین باید مراقب دوست گزینی فرزندان خود باشند و همچنین خودشان با افرادی رابطه برقرار کنند که بهترین تاثیر را بر روی فرزندانشان داشته باشند.

 

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در مسیری قدم بردارد که بوی خدا دهد به همین جهت باید مراقب باشیم که از این امر غفلت نکنیم./813/202/ب1

ارسال نظرات