۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۱۲۱۶۷
سردار نقدی:

هنر باید انسان را از قید و بند دنیا برهاند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره دو هزار شهید هنرمند، گفت: هنر مورد تأکید امام خمینی(ره) هنری است که کرامت انسان را نشان داده و استقلال را در دل جوان ایرانی زنده می‌کند نه آنکه آب و نان و رزق و روزی را در دست شیطانی دشمن ببیند.
سردار نقدي سردار نقدي سردار نقدي سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه کنگره 2000 شهید هنرمند که شامگاه پنج شنبه در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهدا مدعی بودند ما سخنگویی بلیغ داشیم، که تمامی سخنان را گفته است و آن سخنان امام راحل(ره) است که فرمود؛ هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیزم خون آشام باشد، امام(ره) فرموند؛ هنری پاک است که نابود کننده اسلام رفاه، تجمل، اسلام سازش و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.

 

وی افزود: این یعنی هنری بصیر که از پشت صحنه کودکان غزه و یمن نه فقط جنایات صهیونیست و آل‌سعود را می بیند بلکه عمق اتاق های جنگ رژیم های جنایت کار آمریکا و انگلیس را به تصویر می‌کشد، امام(ره) نیز فرمودند: هنر در عرفان اسلامی تصویر روشن عدالت و انصاف و ترسیم تلخ کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است، این چه معنایی دارد؟ یعنی سواری دادن به یک یتیم و مرکبی شدن برای نشاندن یک لبخند برای یک یتیم.

 

نقدی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: بهتر از آن است که قهرمان کاخ نشینانی باشیم که هر روز انبوه یتیمان را بر دست بشریت می گذارد، امام خمینی(ره) فرمودند؛ هنر در جایگاه واقعی خود تصویر ناصفتانی است که از مکیدن فرهنگ اصیل ایرانی لذت می‌برند، هنری که انسان را از قید و بند دنیای حقیر و پست مادی می رهاند نه آنکه انسان را به اسارت شیطان بکشاند، تنها باید به هنری پرداخت که راه مبارزه با جهانخواران شرق و غرب و در رأس آنها آمریکا و شوروی را بیاموزد، این یعنی هنری که شهید فهمیده می پروراند، نادر مهدوی می پرورد که با قایق کوچک خویش به جنگ ناوهایی می رود که اندازه یک شهر است.

 

وی ادامه داد: مانند جوانانی را می پرواند که هفته گذشته اقدام آنان را در خلیج فارس دیدیم، از جوان ایرانی و امت اسلام دلاوری را می پرواند که دست خالی در مقابل مستکبران بایستد، امام(ره) فرمودند؛ تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) و پشتیبان فقیران دردمند تاریخ تلخ محرومیت ها باشد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، تصریح کرد: هنرمند نباید با قلم و ادوات خویش دل صاحبان قدرت را خوش کرده و به مدال و جایزه آنان دل خوش کند و دل آزادگان عالم را بشکنیم، هنرمندان زمانی می‌توانند کوله بار خود را زمین بگذارند که مردمشان به استقلال رسیده اند، این هنری است که کرامت انسان را به آنان نشان می دهد و استقلال را در دل جوان ایرانی زنده می کند نه آنکه آب و نان و رزق و روزی را در دست شیطانی دشمن می بیند.


وی افزود: مستکبرانی که در این سالها با استخدام ابزار گسترده و پول های فراوان تلاش کردند چهره خشن و جنایت کار خود را بزک کنند و چهره نورانی نیروهای حزب الله را زشت جلوه دهند، آنهایی که هنر ما را عرصه خودخواهی خود کردند.


نقدی، ادامه داد: با بیداری که شهدا به ما می دهند میدان را از آنان خواهد گرفت و از شهدایی که امشب ما را دعوت کردند تشکر می کنم.


 
رییس سازمان بسیج مستصعفین در ابتدای سخنان خویش، گفت: بزرگداشت یاد و خاطره 200 شهید هنرمند فرصتی است برای بهره گیری هرچه بیشتر از گنجینه عظیم جهاد و عنایتی از جانب پرورگار برای بهتر شناختن و بیشتر شناساندن افرادی که هنر را حق به اوج کمال رساندند.

 

وی ادامه داد: سلام بر نویسندگانی که سرگذشت عروج خود ماندنی و ماندنی ترین اثری بود که آفریدند، سلام بر صورتگرانی که زیباترین جلوه های یاد را در لحظه نظر به جمال جمیل با رنگ خدا بر بوم جا حق جویان به تصوریر کشیدند، فیلمبردارانی که چون در قاب دوربین خودشان بودند از خود بی خود گشته و دلباخته وی به سمتش پرکشیدند، سلام بر تمام مردان خدا که شهادت را برگزیدند.

 

نقدی گفت: در این مراسم آنهایی که در اوج کمال ما را به میهمانی دعوت کردند، حیف است از این مجلس با شکوه بهره نگیریم و بر عکس شهدا عل کنیم و با آن هم نشینان خداوند میثاق دوباره ببندیم، ای کاش می توانستم با زبان شهدا صحبت بگویم اما ما کجا و افرادی که در نزد پروردگار روزی می خورند کجا./811/202/ب1

ارسال نظرات