۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۲۲۲۵
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماز جمعه تعظیم شایسته شعائر الهی است/ جمهوری اسلامی ایران خاری در چشم استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بهترین شکل یاد خدا نماز است و مطلوب‌ترین شکل آن نماز جمعی و عالی‌ترین نوع نماز جماعت، نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه تعظیم شایسته شعائر الهی است.
شوراي اداري شهرستان دامغان با حضور امام جمعه جديد شوراي اداري شهرستان دامغان با حضور امام جمعه جديد شوراي اداري شهرستان دامغان با حضور امام جمعه جديد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباسعلی اختری، عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشست شورای اداری شهرستان دامغان که با موضوع معارفه حجت الاسلام سید محمد حسینیان، امام جمعه جدید این شهرستان در تالار همایش‌های اداره بهزیستی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: صفوف به هم فشرده نماز پراز معنویت جمعه نماد زیبایی از برابری و برادری مسلمانان است.

 

وی نماز جمعه را قرار‌گاه و ائمه جمعه را فرماندهان این قرار‌گاه‌ها برشمرد و افزود: ملت ما امت خدایاری هستند، شاید بتوان به جرأت گفت؛ ملت ایران اسلامی بهترین امتی هستند که در پرتو تعظیم شعائر اسلام یعنی به‌پا داشتن نماز به بهترین شکل خدا را یاد می‌کنند.

 

ملت ما باید برای همه امت‌های تاریخ الگو باشد

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: امت اسلامی ما به برکت رهبری پیامبر‌گونه امام راحل(ره) با انقلابی کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر در تاریخ، یاد و نام خدا را بیش از پیش مطرح کرد و خداوند نیز بی‌تردید این امت را یاری می‌کند؛ ملت ما باید برای همه امت‌های تاریخ الگو باشد.

 

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه بهترین شکل یادخدا نماز است، مطلوب‌ترین شکل آن نماز جمعی است و عالی‌ترین نوع نماز جماعت، نماز جمعه است، خاطر نشان کرد: نماز یعنی ذکر الله اکبر، و چه سعادتمندند کسانی که عمری را در راه نشر و تعلیم ذکر الله گام برداشتند و در سنگر‌های متفاوت خادم فرهنگ اسلامی بودند.

 

کشور ما کشور الله اکبر است

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حضور مردم دامغان در نمازهای جمعه و جماعت را زبانزد و قابل تقدیر خواند و گفت: اقامه پرشور و شعور نماز جمعه مطرح کردن یاد خداست، پروردگار نیز آن امت را مطرح می‌کند، همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود: "کشور ما کشور الله اکبر است، خدا را بزرگ یاد‌ کردیم، خدا نیز بزرگی عطا کرده است.

 

وی یادآور شد: امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه برای ایمان چهار رکن مطرح می‌کند، نخست جهاد، همانا امت اسلامی همیشه در حال جهاد است زیرا دشمنان دست از عداوت نمی‌کشند، امت‌هایی که دشمن ندارند، جایگاه و اهمیت خاصی در معادلات جهانی ندارند، اما جمهوری اسلامی ایران خارجی بی‌درمان در چشم استکبار جهانی است و از این رو جهاد جزء لاینفک انقلاب ما است.

 

حجت الاسلام اختری جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد اعتقادی و جهاد رسانه‌ای را از صحنه‌های مبارزه کشورمان با مداخلات، تهاجم‌ها و زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه برشمرد و اظهار داشت: یک شعبه دیگر اهل جهاد امر به معروف و نهی از منکر است، همانا جو جامعه اسلامی باید برای اهل منکر نامساعد شود.

 

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این نکته که اهل جهاد اهل ایمان را پشتیبانی می‌کنند، اضافه کرد: شعبه دیگر جهاد عبارت است از پافشاری و ایستادگی بر مواضع و ارزش‌ها و احکام دینی، که یکی از آنها اقامه نماز است.

 

حجت الاسلام اختری در این مراسم ضمن معرفی رسمی حجت الاسلام سید محمد حسینیان به‌ عنوان امام جمعه جدید دامغان، وی را شخصیتی اهل قلم، عالمی حوزه پرور و حوزه گردان، مدیری توانمند و باتجربه، علاقه مند به جذب و اعتماد به جوانان و دارای تألیفات و مقالات متعدد معرفی کرد./977/202/ب1

ارسال نظرات