۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۲۲۸
معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی:

دشمنی، دشمن را هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم

خبرگزاری رسا ـ معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: ما باید شکرگزار این پیروزی باشیم و دشمنی، دشمن را نیز نباید فراموش کنیم و مراقب نفوذ او باشیم.
دشمنی، دشمن را هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی امروز در نخستین سالگرد زنده یاد حاج حسین قشقایی و یادبود شهید فناوری هسته‌ای شهید رضا قشقایی و با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهیدپرور شهرری که در مسجد شیخ صدوق(ره) شهرری برگزار شد، گفت:‌ 12 سال مذاکره، تلاش، استقامت و پایداری منجر به این پیروزی شد تا کشورهای ابرقدرت در مقابل ملت ایران بنشینند و چرخش سانتریفیوژها را تحمل کنند.

 

وی افزود: این پیروزی حاکی از اقتدار انقلاب اسلامی، تلاش بی‌وقفه، مدیریت جهادی و همچنین هدایت‌های رهبر معظم انقلاب که لحظه لحظه این مهم را رصد می‌کردند، بود تا این مذاکرات از مسیر اصلی خارج نشود.

 

زارعان با اشاره به شرایط خاص جمهوری اسلامی ایران در جهان، بیان داشت: اقتدار و تولید علم در کشور سبب شد تا سانتریفیوژها همچون گذشته در نطنز و فردو فعال باشند.

 

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: از همان ابتدا کشورهای متخاصم مخالف وجود فردو بودند چرا که می‌دانستند فردو ضامن سایت نطنز است زیرا در این سایت سه تا پنج زنجیره فعالیت داشته است.

 

وی افزود: طرف مقابل ایران در صدد این بود که فردو و آب سنگینی همچنین رآکتور اراکی وجود نداشته باشد اما امروز با تلاش‌هایی که انجام شد فردو و آب سنگین هم‌چنان وجود دارد و یک مدرن سازی در این رآکتور انجام می‌شود که آبشن‌های آن و خروجی آن بهتر از رآکتور قبلی است و سایت نطنز نزدیک به 9 هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل اول در سایت نطنز وجود داشت و امروز به 5 هزار و 60 سانتریفیوژ تبدیل شده است.

 

زارعان گفت: در برنامه سازمان انرژی اتمی نه 190 هزار سو بلکه ما به 1 میلیون سو ان‌شاءالله دسترسی پیدا می‌کنیم با همین ماشین‌های IRA با فعالیت‌های عزیزانی که به صورت گمنام انجام می‌دهند.

 

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ابراز کرد: امروز با توجه به اینکه نظام سلطه به دنبال این بود که کل صنعت صلح آمیز هسته‌ای ما تعطیل شود اما باید امروز همه فعالیت‌های ما را تحمل کند.

 

وی افزود: امروز وزارت خارجه ما با وزارت خارجه شش ماه پیش متفاوت است امروز با سربلندی بیشتر در جوامع جهان دارای جایگاه هستیم به همین دلیل کلیه کشورهای جهان در حال ارتباط گیری با ایران هستند تا تعاملات خود را در حوزه دیپلماسی در سطح بین الملل تقویت کنند زیرا ایران را کشوری قوی و تاثیرگذار در منطقه می‌دانند.

 

زارعان عنوان کرد: ما باید شکرگذار این پیروزی باشیم و دشمنی، دشمن را نیز نباید فراموش کنیم و مراقب نفوذ او باشیم به همین دلیل بصیرت و دقت در این راستا بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود تا آسیب نبینیم و باید مراقب حرکت طرف مقابل باشیم و او را رصد کنیم و این تنها در سایه بصیرت شکل می‌گیرد./813/202/ب1

ارسال نظرات