۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۲۲۴۱
حجت الاسلام عالی:

تسلیم بودن در برابر ولی روح عبادت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی روح عبادت را در تسلیم بودن مقابل ولی دانست و گفت: ائمه اطهار مظهر رحمت خداوند بر روی زمین هستند.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مسعود عالی سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی شامگاه گذشته با حضور در حسینه ثقلین کرمانشاه با اشاره به عوالم دو جهان، اظهار داشت: عالم میثاق یکی از عوالم دوازده گانه دو جهان است که انسان در این عالم تعهداتی را در مقابل پروردگار جهان می پذیرد.


حجت الاسلام عالی تصریح کرد: انسان در عالم میثاق متعهد می شود که ولایت خداوند و ائمه اطهار را بپذیرد و در سراسر زندگی خود به این تعهد پایبند باشد، با گذر از عالم میثاق برخی افراد عهد خود را به یاد داشته و به آن پایبند هستند و برخی نیز عهد خود را به فراموشی می سپارند.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پذیرش ولایت ائمه اطهار علیهم السلام سبب سعادت و افزایش درجه و رتبه فرد می شود، این ولایت پذیری در نباتات، حیوانات و سایر مخلوقات خداوند متعال نیز وجود دارد و پایبندی تمام مخلوقات به ولایت موجب افزایش منزلت آن ها می شود.


سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به اختیاری بودن انتخاب بندگان عنوان داشت: برخی بندگان ولایت را پذیرفتند و برخی نپذیرفتند و در این راه هیچ گونه اجباری در کار نبوده و با اختیار تام افراد تصمیم اتخاذ می شود.


حجت الاسلام عالی ادامه داد: شیعه متولد شدن یکی از بزرگ ترین نعمت های خداوند متعال به مردم سرزمین ایران است، تمام افرادی که محبت اهل بیت علیهم السلام را در قلب دارند در هر دو جهان سعادتمند هستند.


وی افزود: عهد انسان با خداوند متعال تسلیم کردن جان و مال خانواده و فرزند و تمام سرمایه های فرد در مقابل امام و ولی است، سرمایه های زندگی انسان ها اگر در راه خدا و ولی او خرج نشد در راه شیطان خرج می شود.


استاد حوزه علمیه با اشاره به آیة الکرسی بیان داشت: در جهان دو ولایت بیشتر وجود ندارد، یکی ولایت خداوند متعال و دیگری ولایت شیطان است، اگر فرد در ولایت خداوند متعال و ولی او قرار گیرد سرمایه ها رشد و برکت می یابد و اگر ولایت شیطان را بپذیرد سرمایه ها سوخته شده و هدر می رود به مثابه پاشیدن بذر در کویر است.


سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی ابراز داشت: انسان نباید خود را از دعای ائمه اطهار علیهم السلام محروم کرد، نباید از دایره بندگی خارج شد، تمام سرمایه هایی که در راه ائمه اطهار خرج شود بسط یافته و در آخرت به سوی انسان باز می شود و چنین فردی در قیامت فقیر نخواهد بود.


وی روح عبادت را در تسلیم ولایت بودن افراد دانست و تأکید کرد: اگر فرد تسلیم ولی نباشد عبادات و اعمال وی بی ارزش می شود و به کار نخواهد آمد.


حجت الاسلام عالی در پایان با اشاره به برقراری عدل در زمان ظهور حضرت حجت(عج) گفت: امام زمان (عج) با معجزه عدل را در جهان گسترش نمی دهد بلکه در آن زمان مردم به درجه ای از رشد دست یافته اند که تسلیم ولی باشند، آن گاه ولی عصر (عج) از این طریق بر بندگان نفوذ پیدا کرده و کمالات و اخلاق و عقل و عدالت امام منتقل می شود./857/202/ب1

ارسال نظرات