۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۱۲۲۵۸
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

همه در قبال اقامه نماز مسؤول هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز گفت: نماز ستادی ندارد همه ما ستاد نماز و مسؤول نماز هستم زیرا همه ما بنده خدا هستیم و خداوند در قرآن به همه دستور داده است که اطرافیان خود را به نماز دعوت کنید.
 حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در محل ستاد اقامه نماز برگزار شد، گفت: نماز ستادی ندارد همه ما ستاد نماز و مسؤول نماز هستم زیرا همه ما بنده خدا هستیم و خداوند در قرآن به همه دستور داده است که اطرافیان خود را به نماز دعوت کنید.

 

وی اظهار داشت: صدا و سیما، انتشارات، چاپخانه‌‌ها، روزنامه‌ها و ارباب قلم، چه میزان از به نماز اختصاص دادند همه ما مسؤول هستیم.

 

نماز مانند اکسیژن است همه باید از آن استفاده کنند

رییس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: دین، ایمان و تقوا تخصصی نیست همه باید آن را داشته باشند مانند اکسیژن که همه باید از آن استفاده کنند، در شهر اسلامی مسلمانان همه باید هنگام اذان به نماز مشغول باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: شهر اسلامی یعنی اینکه در آن مسجد باشد، در هر شهری که ساخته می‌شود ابتدا مسجد سپس سایر بناها ساخته شود.

 

وی گفت: شهید رجایی می‌گفت به نماز نگویید کار دارم به کار بگویید نماز دارم، اداره اسلامی اداره‌ای است که نمازخانه آن زیباتر از اتاق مدیر کل آن اداره باشد، اگر نماز ضایع شود بسیاری از آسیب‌ها پیدا می‌شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور، ابراز کرد: امروز که فرزندان خود را از خواب بیدار می‌کنیم آیا هنگام نماز یا هنگام مدرسه رفتن آنها است، در بسیاری از مسافرت های هوایی نماز قربانی می‌شود، تشویقی فرزندان برای نماز یا برای موارد دیگر است.

 

هنگام نماز باید مدیران و مسؤولان در صف اول باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: هنگام نماز باید مدیران و مسؤولان در صف اول باشند تا باقی افراد نیز در نماز جماعت حضور پیدا کنند.

 

وی اظهار داشت: همانطور که نماز نور چشم پیامبر(ص) است ما نیز به نماز به عنوان نور چشم توجه داشته باشیم زیرا نماز تابوت نیست بلکه اکسیژن است، در آستانه دهه فجر امام خدا را داشت و چیزی نداشت شاه همه چیز داشت و خدا را نداشت بنابراین این پیروز و آن شکست خورد.

 

ایمان، شکوه دوران دفاع مقدس را خلق کرد

رییس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: اگر مساله ایمان نبود دوران دفاع مقدس به این شکوه پیروز نمی‌شد، آمریکا و اسرائیل همه جا را تحت سیطره خود قرار دادند تنها به ایران و حزب‌الله نتوانسته غلبه کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: در انتخابات باید به کسانی رأی دهیم که در روز قیامت بتوانیم بابت رأیی که به او دادیم پاسخگو باشیم، حزب و تحلیل سیاسی نمی‌تواند پاسخ مناسبی باشد، امید که هر چه کوتاهی کردیم خداوند ببخشد و جبران کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، شعرا، هنرمندان مسلمان و سایر نهادها باید درباره خود بررسی کنند آیا دین خود را نسبت به نماز ادا کردند./807/202/ب1

ارسال نظرات