۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۲۷۳
مدیر کل آموزش و پرورش کرمان خبر داد؛

حضور بیش از هزار مبلغ در مدارس استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یک هزار و 222 نفر از ائمه جماعات در مدارس استان کرمان حاضر می‌شوند و افزون بر اقامه نماز جماعت آموزش‌های لازم قرآنی را نیز به دانش آموزان ارائه می‌دهند.
محسن بيگي

محمد محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: دانش‌آموزان در طول سال 670 ساعت از عمر خود را در مدارس می‌گذرانند و 14 عنوان درسی را در سطوح مختلف در مدارس داریم که سهم درس قرآن هر هفته یک ساعت و نیم است و طی سال 40 ساعت فعالیت‌های پرورشی و قرآنی به صورت تخصصی در مدرسه انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: مدارس در زمینه فعالیت‌های قرآنی کار انجام می‌دهند، اما کافی نیست، زیرا فرصت کافی در اختیار نداریم و تنها بخشی از افراد از ترغیب و تشویق‌ها برای استفاده از اوقات فراغت در زمینه قرآنی بهره می‌برند.


محسن بیگی بیان کرد: در این حوزه نسبت به افرادی که بتوانند کار تخصصی با بچه‌ها انجام دهند با کمبود مواجه هستیم، با وجود اینکه نیروهای قرآنی و پرورشی در مدارس جذب شده‌اند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق آمار‌های گرفته ‌شده از شهرستان‌ها حدود 300 هزار نفر یعنی 60 درصد دانش‌آموزان استان کرمان در فعالیت‌های قرآن، نماز و عترت شرکت می‌کنند و بچه‌ها زمانی که وارد مدرسه می‌شوند بخش زیادی از شخصیت آنها شکل گرفته ‌است، یعنی خانواده‌ و عوامل مختلف از جمله رسانه‌ها در این تربیت نقش دارند.


وی با بیان این که در استان کرمان 550 هزار نفر دانش‌آموز ثبت‌نامی داریم، که 50 هزار نفر پیش‌دبستانی هستند، ابراز کرد: در استان کرمان 30 مرکز دارالقرآن داریم که مدیر و مربی مستقل دارند و 3 هزار نفر در استان مربی و معاون پرورشی مشغول فعالیت هستند.


محسن بیگی عنوان کرد: یک هزار و 222 نفر از ائمه جماعات در مدارس سطح استان کرمان حاضر می‌شوند و افزون بر اقامه نماز جماعت فعالیت‌های قرآنی به ویژه مفاهیم انجام می‌دهند، همچنین 50 هزار جلد کتاب حفظ موضوعی قرآن و 12 هزار جلد کتاب در حوزه مهدویت در مدارس استان کرمان توزیع شده ‌است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: فعالیت در مورد مفاهیم قرآن و تأثیر آن در آداب و فرهنگ اجتماعی نیازمند همکاری همه ارکان از جمله فضای مجازی، مدارس، خانواده، نماز جمعه و مدارس است که هم‌سویی و همخوانی داشته ‌باشند.


وی با بیان این که بین ارکان تعلیم و تربیت شامل مدرسه، خانواده و رسانه‌ها انسجام وجود ندارد، یادآور شد: معلم تربیتی و پرورشی حرفی را به بچه می‌زند که آنها در خانه، رسانه‌ها و مهمانی‌ها خلاف آن را می‌بینند./9709/302/ب1

ارسال نظرات