۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۱۲۲۷۶
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر در بیانیه‌ای:

عده‌ای از رد صلاحیت‌شدگان امتحان خود را در فتنه 88 پس داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر، آمده ‌است: عده‌ای از رد صلاحیت‌شدگان امتحان خود را در فتنه 88 پس داده‌اند، این افراد آتش‌بیار معرکه بودند و در هر دانشگاهی سخنرانی و ولایت فقیه و نظام را زیر سوال بردند.
بيانيه تشکل ها

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و هجمه اصلاح‌طلبان به این رکن جمهوری اسلامی، آمده ‌است: با اعلام اشخاص رد صلاحیت شده از طرف شورای نگهبان، شاهد حمله بی‌سابقه‌ای از طرف اصلاح‌طلبان بودیم که رییس‌جمهور نیز وارد این ماجرا شد.


در این بیانیه خاطرنشان شده‌ است: جای بسی سوال است از رییس جمهور که مگر قرار است هر شخصی که ثبت‌نام کرده تایید صلاحیت شود که در این صورت باید مجلسی تشکیل شود و افرادی وارد آن شوند که به کشور خیانت کرده‌اند یا دزد و غارتگر بوده‌اند.


در این بیانیه تصریح شده‌است: چگونه شخصی که در پرونده کرسنت از متهمان است، می‌توان این شخص را تایید کرد؟ شخص دیگری پرونده قضایی دارد از شخص رییس جمهور باید پرسید که خود را حقوقدان می‌داند، آیا این شخص را می‌توان برای شرکت در انتخابات از قوای اصلی کشور تایید کرد؟


این بیانیه می‌افزاید: عده‌ای از رد صلاحیت‌شدگان امتحان خود را در فتنه 88 پس داده‌اند و آتش‌بیار معرکه بودند یا طی چند سال اخیر در هر دانشگاهی به سخنرانی پرداخته‌اند نه‌ تنها ولایت فقیه را زیر سوال برده‌اند، بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال بردند.


در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان شده ‌است: حال مگر می‌توان این اشخاص را برای انتخابات مجلس که در رأس همه امور است تایید کرد؟ انتظار ما از رییس جمهور کشورمان این است که از تمام اختیارات خود برای رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنند نه برای تایید نمایندگان رد صلاحیت‌شده.


در این بیانیه آمده است: از طرف دیگر به اصلاح‌طلبان باید گفت که در کدام کشور هر شخصی می‌تواند کاندیدای انتخابات آن کشور شود؟ مگر در کشورهای غربی که خود را مهد آزادی بیان می‌دانند جز این است که عده‌ای خاص که وصل به جناح‌های سیاسی همان کشور هستند را به قدرت می‌رساند؟


در این بیانیه تصریح شده‌است: البته جواب این سوال روشن است و رویه اصلاح‌طلبان نیز روشن است که هرگاه انتخابات به نفع باشد، دموکراتیک‌ترین انتخابات نظام برگزار شده، اما اگر شکست خورده انتخابات باشند، زیر رأی مردم زده و فتنه 88 را رقم می‌زنند.


در این بیانیه تاکید شده ‌است: البته جا دارد، تشکر کنیم از شورای نگهبان که به دور از هرگونه جناحی عمل کردن، تن به فشارهای بی‌سابقه برخی سیاسیون نداده‌اند و فراجناحی عمل کرده.


در این بیانیه دانشجویی آمده ‌است: شورای نگهبان فارغ از اعمال نظر شخصی علیه جناح خاصی، هر شخصی را که صلاحیت شرکت در انتخابات مجلس را نداشته رد صلاحیت کرده‌اند، خواه اصولگرا، اصلاح‌طلب و یا مستقل باشد./9709/101/ب1

ارسال نظرات