۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۱۲۳۶۹
امام جمعه شهرضا:

ولایت فقیه رکن اصلی قانون اساسی و پشتیبان مستحکم نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با بیان این‌که ولایت فقیه رکن اساسی قانون اساسی و پشتیبان مستحکم نظام است، گفت: انجام هر اقدام یا هر سخنی که به تضعیف نهاد رهبری منجر شود به زیان جامعه و مردم است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه هسته ای و آغاز اجرای اصول آن مشکلات معیشتی مردم حل شود و مردم به نشاط و شادابی که سزاوار آن هستند برسند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در اسفند ما سال جاری، عنوان کرد: مجریان قانون در وزارت کشور تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی به کار گیرند، برگزاری انتخابات بدون شائبه و قانونمند از مصادیق حمایت از ولی فقیه است.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: گروهی از افراد با احساس تکلیف در انتخابات شرکت کردند و برای حضور در مجلس ثبت نام کردند، این افراد کار مهمی را انجام دادند اما لازم است پس از اعلام نظر شورای نگهبان نیز با قانون مداری و رعایت مقررات برای احقاق حقوق خود اقدام کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: ثبت نام 801 نفر در انتخابات مجلس خبرگان و بیش از یک هزار و 200 نفر در انتخابات مجلس اقدام مهمی است که تاکنون بی سابقه بوده اما این مسئله و بررسی صلاحیت این حجم گسترده از افراد نیز اقدامی مهم و طاقت فرسا است.

 

وی گفت: اعتراض افرادی در جریان بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان رد شده‌اند، اقدامی به جا و قانونی است اما همه این امور بای با رعیات آرامش و بر اساس ضوابط و سلسله مراتب قانونی باشد، نباید کاری کنیم که حضور مردم در انتخابات خدشه‌دار شود.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: انتخابات اسفند 94 یک امتحان بزرگ برای ملت و دولت است، همه باید تلاش کنند تا در این عرصه از حیات سیاسی انقلاب و نظام، همدلی و همزبانی و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب را به نمایش بگذارند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: گروه های اصول گرا و اصلاح طلب باید با اتحاد و انسجام در برگزاری انتخابات مشارکت و موقعیت انتخابات را کنترل کنند، تهمت به نهادهای قانونی برخلاف موازین است و به فرموده رهبر انقلاب، باید از آن پرهیز شود.

 

وی گفت: قانون اساس منشور ملی ما است و همه موظف به اطاعت از اصول و موازین آن هستند، شورای نگهبان و نهاد رهبری از جمله نهادهای مهم و تأثیرگذار قانون اساسی در کشور هستند و لازم است از سوی تمامی افراد و اقشار و گروه ها مورد حمایت واقع شوند.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: همه اقداماتی که در هر برهه از زمان انجام می شود باید منجر به وحدت و حفظ انسجام ملی شود، تضعیف نهاد رهبری به زیان جامعه است و از هر اقدامی که منجر به این مسئله شود باید جداً پرهیز شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: برای حفظ ولایت فقیه خون های زیادی ریخته شده و مردم با جان و مال خود هزینه های زیادی را پرداخته اند و از همین جهت نسبت به لزوم حفظ و صیانت از آن بسیار حساس هستند.

 

وی در پایان، گفت: ولایت فقیه رکن اساسی قانون اساسی و پشتیبان مستحکم نظام است، انجام هر اقدام یا هر سخنی که به تضعیف نهاد رهبری منجر شود به زیان جامعه و مردم است./868/202/ب2

ارسال نظرات