۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۱۲۳۷۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

پیوند با اهل بیت، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: عشق جوانان به ائمه اطهار(ع) و انس آنها با فرهنگ متعالی اهل بیت(ع)، آنها را در برابر مفاسد اخلاقی، تهاجم فرهنگی دشمنان و دین‌گریزی بیمه می کند.
حجت الاسلام هدايتي- رييس اداره تبليغات اسلامي بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست کانون مداحان، با اشاره به نقش و جایگاه جامعه روحانیت و مداحان در کشور، اظهار کرد: روحانیان و مداحان نقش ویژه‌ای در شکل‌دهی به افکار مردم و بقا و تقویت مکتب اسلام در جامعه دارند.

 

وی با تأکید بر اینکه مداحان می بایست با درک این نقش و جایگاه عظیم خود تلاش کنند روز به روز فعالیت های خود را از نظر کیفی بهبود بخشند، افزود: در این راستا لازم است جلسات کانون مداحان به اتاق فکری برای ارتقای سطح علمی و عملی اعضای این کانون بدل شود.

 

این مسؤول ادامه داد: باید نشست‌های کانون مداحان به محفلی برای ارتقای سطح علمی مداحان، مقابله و مبارزه با بدعت‌ها و آسیب های عزاداری، حل مشکلات و معضلات موجود در بین جامعه مداحان، مطالعه بیشتر و عمیق‌تر تاریخ و وقایع اسلام و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت مداحان و کاربردی کردن آنها تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه انجام کارها با نیت کسب رضایت باری‌ تعالی نتیجه مناسب داشته و از طرف دیگر تکیه بر غیر خداوند منجر به ضرر و پشیمانی می شود، اضافه کرد: بر این اساس مداحان باید تنها با نیت کسب رضایت خداوند فعالیت کرده و این فعالیت مقدس را با دیگر اهداف دنیوی آلوده نکنند.

 

وی تصریح کرد: تشریح و تبیین فضیلت ائمه اطهار(ع) توفیق عظیمی است که از سوی خداوند به مداحان ارائه شده و اگر مداحان از این توفیق الهی به خوبی بهره گیرند بدون شک کار آنها در دنیا و آخرت ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه مداحان در جایگاه معرفی سبک و سیره ائمه اطهار(ع) قرار گرفته اند که جایگاه و مسؤولیت بزرگی است، خاطرنشان کرد: از مداحان انتظار می رود با عمل درست به این رسالت، زمینه ارتقای بیش از پیش بعد معنوی جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم کنند.

 

وی افزود: عشق جوانان به ائمه اطهار(ع) و انس آنها با فرهنگ متعالی اهل بیت(ع)، آنها را در برابر مفاسد اخلاقی، تهاجم فرهنگی دشمنان و دین‌گریزی بیمه می کند به همین دلیل باید این مهم بیش از گذشته مورد توجه جامعه مداحان، روحانیان و مبلغان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه مداحی هنر والای مذهبی بوده که در فرهنگ تشیع نیز جایگاه والا و مخاطبان زیادی دارد، تصریح کرد: باید با بهره گیری از این ظرفیت مهم در راستای پیاده شدن اهداف متعالی اسلام و تشیع در جامعه بهره برد.

 

به گفته وی اگر شعرهای مداحان از محتوای عالی و شیوایی ادبی برخوردار بوده و از طرف دیگر مداحان با رفتار و گفتار خود، مجری سبک و فرهنگ ائمه اطهار(ع) باشند بدون شک تأثیر و فرهنگ‌سازی جامعه مداحان بسیار بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام هدایتی با تأکید بر تقویت ارتباط بین مداحان و نهاد تبلیغات اسلامی و جامعه روحانیت، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به همه اقشار تعلق داشته و مداحان یکی از بازوان توانمند این سازمان محسوب می شوند به گونه ای که این سازمان با حضور و نقش آفرینی مداحان و سایر تشکل‌های دینی معنا می یابد.

 

در این نشست شماری از اعضای کانون مداحان نیز مطالبات خود در زمینه ارتقا و تجهیز سخت‌افزاری کانون مداحان و بهره گیری از توان تشکل بسیج مداحان برای تمامی مداحان شهرستان را مطرح کردند.

 

گفتنی است، ثبت اطلاعات مداحان در سامانه طوبی، سطح‌بندی مداحان مطابق دستورالعمل اجرایی، برپایی دوره های آموزشی تخصصی برای مداحان و بهره گیری از ظرفیت مرکز آموزش مداحان در این زمینه، صدور احکام برای اعضای کانون، ساماندهی اطلاعات مداحان و سایر موارد برخی از مصوبات این نشست بود./9314/203/ب3

ارسال نظرات