۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۳۱۲۳۷۶
مسؤول دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی کیانپارس اهواز؛

مباحث فقهی و مسائل روز از جمله نماز و خمس بیشترین سؤالات مطرح شده از سوی مردم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی کیانپارس اهواز با اشاره به تنوع سؤالات مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان گفت: پاسخ های کوتاه، مختصر و علمی از ویژگی پاسخ گویان است.
دفتر پاسخگويي به سوالات شرعي کيانپارس اهواز
حجت الاسلام مرتضی آل مبارک مسؤول دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی کیانپارس اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با مهم برشمردن بحث پاسخ گویی به مسائل شرعی که وظیفه و رسالت اصلی طلبه ها و رحانیون است، خاطرنشان کرد: بنا به خواسته نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، این وظیفه خطیر به بنده محول شده است.
 
مسؤول دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی کیانپارس اهواز وظیفه اصلی طلبه و روحانی را پاسخ گویی به مسائل شرعی مردم بیان کرده و اظهار داشت: این مرکز در 2 شیفت صبح و عصر افزون بر پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره به مراجعین در زمینه های گوناگون را در برنامه های خود گنجانده است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که همه روزه در بعد از ظهرها  دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در مسجد فاطمیه کیانپارس آماده پاسخ گویی به سؤالات مراجعین است، افزود: این دفتر در عید غدیر سال 1390 از سوی آیت الله موسوی جزایری افتتاح و یک سال به صورت آزمایشی به فعالیت پرداخته اما فعالیت رسمی خود را همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) یک سال پس از آن آغاز کرد.
 
حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به تنوع سؤالات و گستردگی آنها از سوی مراجعین و مشاوره های خانوادگی صورت گرفته از سوی مسؤولان این مرکز گفت: مباحث فقهی و حتی مسائل روز از جمله نماز و خمس بیشترین سؤالات مطرح شده در این مرکز است و پاسخ های کوتاه، مفید، جذاب و علمی از ویژگی پاسخ گویان به حساب می آید.
 
وی با اشاره به این که پاسخگویان در رویارویی با سؤالات شرعی مکرر و تکراری مراجعه کنندگان با شکیبایی و صبر پاسخگو هستند، خاطرنشان کرد: این مورد دلیلی بر پاسخ های غیرمنطقی نبوده و در صورت ناتوانی از پاسخگویی، درخواست مهلت برای یافتن پاسخ و حتی راهنمایی ایشان در مراجعه به منابع گوناگون از اقدامات مرکز پاسخ گویی است.
 
این مقام مسؤول نظم و انضباط را از دیگر ویژگی های مرکز پاسخگویی خاطرنشان کرد و اظهار داشت: بعد از بحث علمی، اخلاقی و امانت داری در پاسخ، نظم و انضباط از دیگر نکات مهم و قابل توجه این مرکز بوده و در 2 نوبت صبح و عصر مسؤولان پیگیر فعالیت ها هستند.
 
وی، فعالان و همکاران در پاسخگویی به مسائل شرعی در 2 شیفت را حجج الاسلام مصطفی آل مبارک، مصطفی مؤیدی، مهدی طیبی فر دانسته و افزود: قدردانی و سپاس مراجعه کنندگان به صورت حضوری و تلفنی نشان از رضایت مندی آنها از اقدامات و فعالیت های این مرکز دارد.
 
مسؤول دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی کیانپارس اهواز با اشاره به این که به واسطه مشاوره های صورت گرفته در این مرکز از بحث هایی همچون طلاق و خودکشی جلوگیری شده است، ابراز داشت: وظیفه اصلی این مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی است؛ اما براساس تربیت اصولی و صحیح طلبه ها از سوی آیت الله موسوی جزایری و عدم اکتفا به وظیفه اداری مشخص هر چه در توان باشد برای کمک و حل مشکلات به کار می بریم.
 
حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به این که با مشاوره های مختصر و چند دقیقه ای از سوی مشاوران این مرکز بسیاری از افراد از طلاق و خودکشی منصرف شده اند، ادامه داد: دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی زیر نظر بنده با شماره 1802 در طول 3 سال به فعالیت پرداخته و در عین حال مراکز مشابه آن در بهشت آباد، فلکه الغدیر، گلستان با شماره 1803 و چندین دفتر پاسخ گویی متعلق به مراجع تقلید عظام در سطح شهر اهواز وجود دارند./9456/302/ب3
ارسال نظرات