۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۱۲۳۷۷
مدیر حوزه علمیه قزوین:

نباید جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه شورای نگهبان مؤثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام است، گفت: نباید جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کرد.
حجت الاسلام علي عباسي مدير حوزه هاي علميه قزوين

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به هجمه هایی که به تازگی شورای نگهبان را هدف قرار داده است، گفت: شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است که وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و ارائه نظرات تفسیری و همچنین حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام را برعهده دارد.

 

وی افزود: شورای نگهبان در امر انتخابات به عنوان نهاد ناظر، صلاحیت قانونی لازم را در این امر دارد و در حقیقت به عنوان حافظ اسلامیت نظام و پاسدار قانون اساسی است.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از علما و حقوقدانانی تشکیل شده است که رهبر معظم انقلاب آن ها را انتخاب کرده و اجتهاد این افراد مسلم است.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: اگر کسی بدون داشتن شرایط لازم اصرار داشته باشد برای رسیدن به یک جایگاه و از سوی یک مرجع معتبر رد شود قطع یقین موضع گیری خواهد کرد همانند فردی که در دادگاه محکوم می شود و این موضوع مورد خوشایند وی نیست.

 

وی افزود: شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده و موثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام است.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه نباید جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کنیم، عنوان کرد: اگر ما در یک نظام، دستگاهی را فرض کنیم که به شکل قانونی مانع از پدید آمدن انحراف می‌شود، آن دستگاه را باید واقعا دستگاه بسیار مهم و حساسی شمرد و شورای نگهبان این گونه است.

 

هجمه به شورای نگهبان غیرمنصفانه است

این مسؤول با بیان اینکه هجمه به شورای نگهبان غیرمنصفانه است، اظهار کرد: اگر فردی نسبت به نتایج صلاحیت ها اعتراض دارد می تواند در چارچوب قانونی اعتراض خود را بیان کند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تاکید واهی عده ای مبنی بر تجدیدنظر در صلاحیت ها ابراز کرد: اینکه تاکید می شود رد صلاحیت برخی افراد به حضور حداکثری آسیب می زند غیرعقلانی است.

 

وی افزود: اینکه گروهی بگویند با وجود نداشتن شرایط؛ ما باید تایید شویم تا شور انتخاباتی ایجاد شود یک تحلیل باطل است چراکه اگر واجدالشرایط ها به صحنه بیایند تعداد آن ها به اندازه ای خواهد بود که شور انتخاباتی و حضور حداکثری را رقم بزند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: اگر کسانی که صلاحیت ندارند وارد مجلس شوند ضرر آن به مراتب خیلی بیشتر خواهد بود تا اینکه عده ای با لفظ حضور حداکثری در پی تایید صلاحیت افرادی باشند که شرایط حضور در پست های حساس نظام را ندارند./955/302/ب1

ارسال نظرات