۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۲۳۷۸

اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان، طرح «فجر ولایت۴» در سراسر خراسان رضوی برگزار می‌شود، نماز به آدمی نشاط معنوی خاص می دهد، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا معممی‌مقدم با بیان اینکه ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی، ظرفیت‌های منحصر به فردی است که با تعامل مراکز وابسته این ظرفیت‌ها ویژه‌تر می‌شود، بر تمرین برای تقویت و مدیریت محیط تعاملی تاکید کرد.

 

وی فراهم کردن بستر فعالیت های قرآنی در هیئات مذهبی، آموزش مداحی و ستایشگری در مراکز قرآنی، نهادینه سازی نذر قرآن و مفاتیح، راه اندازی کرسی های تلاوت در هیئات شاخص، راه اندازی دوره تربیت مدرس قرآن ویژه هیئات مذهبی را بخشی از فعالیت هایی دانست که می تواند در بستر تعامل تشکل های دینی و مراکز قرآنی صورت پذیرد.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به نقش حوزه هنری در تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: متولی شدن حوزه هنری به آموزش نغمات به مداحان، ترغیب تشکل های دینی به تماشای آثار نمایشی فاخر و جمع آوری و چاپ اشعار دینی می تواند از موارد تعاملی با این مرکز باشد.

 

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به نقش خبرگزاری مهر، تبیان و کتاب‌شهر در شناسایی ظرفیت های دینی و فرهنگی و ارائه محصولات فرهنگی، به بیان ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت.

 

در ابتدای این نشست نیز حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن بیان نقش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شرایط حساس کشور، به دو آورگاه مهم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات 7 اسفند، اشاره کرد و گفت: لازم است در این برهه از زمان و عملیات‌های دشمن برای نفوذ در کشور، سبب ساز همدلی بیشتر دولت و ملت شویم.

 

طرح «فجر ولایت4» در سراسر خراسان رضوی برگزار می‌شود

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه های این اداره به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه فجر در 22 شهر استان توسط ادارات تبلیغات اسلامی، فعالیت های ویژه این ایام برگزار می‌شود.

 

مهدی رمضانی تاکید کرد: این فعالیت ها با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و محتوایی نسبت به آیات قرآن برگزار می‌شود و عموم مردم در این برنامه ها می توانند شرکت کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای چهارمین سال متوالی طرح «فجر ولایت» در قالب برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح تفسیر 10 آیه از آیات ولایت در قرآن در قالب بروشور آماده و به شهرستان ها ارسال و بین موسسات و فعالان قرآنی توزیع می‌شود.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: هر شهرستان یک محفل انس با قرآن برگزار می‌شود که در خلال این جلسات می تواند از محتوای بروشور سوالات طرح شده استفاده کنند و در پایان مراسم از افراد برگزیده تقدیر می‌شود.

 

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این طرح از طریق تشکل ها و موسسات قرآنی در شهرستان ها و روستاهای استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 نماز به آدمی نشاط معنوی خاص می دهد

حجت‌الاسلام علی خیور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان، ضمن تشکر از زحمات مردم و نماز گزاران مسجد حضرت قائم(عج)و همچنین امام جماعت آن مسجد گفت:آثار عمیق نماز بر زندگی فردی و اجتماعی این است نماز که باید آن را سرود توحید ویکتاپرستی، سرود حفظ شخصیت انسان،سرود پاکی و فضیلت و سرود صلح و صفا با همه ی بندگان نیکوکار خدا نامید.

 

وی ادامه داد:سرودی که همه ی مسلمانان روزی پنج بار باید بخوانند تا یاد خدا و ملکات عالی انسان همواره در آن ها زنده بماند یا از انحراف از راه راست، مصون بمانند و بهتر عرض کنیم از آلودگی به شرک در امان باشند واز خود باختگی در برابر زیبایی ها مصون باشند،از مرعوب شدن در برابر قدرت های خودکامه مصون باشند، ازناسازگاری با بندگان نیکوکار خدا جدا باشند و از مفاسد دیگر روحی مصون بمانند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما چرا در طول شبانه روز نماز را اقامه و اذکار آن را تکرار می‌کنیم گفت:درست مانند سرودی که سربازان، صبح وشام می خوانند تا روح سلحشوری در آنان زنده بماند، یا سرودی که پیشاهنگان می خوانند تا روح نیکوکاری در آنان تقویت شود «اقم الصلوهٔ تنهی عن الفحشإ و المنکر و لذکر الله اکبر الله یعلم ما تصنعون»نماز به آدمی نشاط معنوی خاص می دهد و از پژمردگی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

 

‌شایان ذکر است در ادامه حجت‌الاسلام علی آبادی امام جماعت مسجد گزارشی از فعالیت های خود در مسجد بیان کرد که از جمله این فعالیت ها برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی هست./1325/101/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات