۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۴۰۰
استاد حوزه علمیه:

بی حیایی اول کفر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: رفتار درست بعضی از افراد این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که این فرد بسیار غنی و بی‌نیاز است، در حالی که در اصل این چنین نیست بلکه او در حین فقر دارای حیایی است که او را زیبا جلوه می‌دهد و این همان رفتار درست است چرا که فقری که بی‌حیایی بیاورد اول کفر است.
خانم فروغ نيلچي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل خانواده امروز در مراسمی با موضوع و محوریت شیوه درست همسرداری که در تالار شیخ صدوق(ره) حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در اسلام نفقه زن بر عهده همسر است و این حقی است که خداوند متعال مشخص کرده است.

 

وی افزود: زنان باید اهداف اولیه و ثانویه زندگی خود را به درستی شناسایی کرده تا بتوانند در همه عرصه‌های زندگی مشترک موفق باشند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: زن باید همسر خود را در نوع درآمد حلال، طیب و طاهر یاری فکری و عاطفی رساند تا هزینه‌های خانواده را در موقعیت‌های مختلف مادی به بهترین شکل مدیریت کند.

 

کارشناس مسائل خانواده ابراز کرد: رفتار درست بعضی از افراد این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که این فرد بسیار غنی و بی‌نیاز است، در حالی که در اصل این چنین نیست بلکه او در حین فقر دارای حیایی است که او را زیبا جلوه می‌دهد و این همان رفتار درست است چرا که فقری که بی‌حیایی بیاورد اول کفر است.

 

وی افزود: امروز تجملگرایی و چشم‎و هم‌چشمی سبب فساد بعضی از افراد در سطح جامعه شده است، مصرف مازاد هزینه زندگی سبب بیماری کانون گرم خانواده می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه گفت: زنان باید در گفت‌وگو و ارتباط با نامحرمان مراقب رفتار خود باشند چرا که شیطان دشمن قسم خورده‎ای است که در صدد انحراف انسان از راه صراط است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان باید در امر اقتصادی هویت مردانه همسرشان را به خوبی تقویت کنند چرا که خداوند متعال می‎پسندد که مرد هزینه همسر خود را تهیه کند./813/202/ب1

ارسال نظرات