۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۴۰۸
با حضور آیت الله نمازی؛

سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و پنجمین جلسه این شورا در سال جاری با حضور آیت‌الله نمازی برگزار شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، شنبه در سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و پنجمین جلسه این شورا در سال جاری، گفت: در رابطه با حضور هنرپیشه ممنوع التصویر در کاشان از فرماندار کاشان خواسته شد تا سریع اقدام کند و چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود بیاید عواقب آن بر عهده برگزارکنندگان است.    

 

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی برای خدشه دار کردن محتشم کاشانی در خارج از کشور، یاد آور شد: رییس جمهور آمریکا بعد از آتش بس، از مقامات سیاسی و امنیتی درخواست کرد اکنون که در جنگ نظامی برعلیه ایران شکست خورده ایم و نتواستیم بر ایران مسلط شویم راه های دیگر غلبه بر ایران را بررسی کنید و ببنید چگونه می توان بر ایران مسلط شد.

 

آیت الله نمازی بیان کرد: این گروه کارشناسی بعد از برررسی و تحقیق راه های غلبه بر ایران به این نتیجه رسیدند شیعه در ایران دارای سه سلاح فرهنگ انتظار، فرهنگ تقلید و فرهنگ عاشورا است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن برای تضیف شیعه و غلبه بر ایران از راه تضعیف عاشورا با ورود مداحان بی سواد و کم سواد و اشخاص تعیین کننده در انشاء اشعار و مصیبت ها و مداحان و خارج کردن مسیر مداحی و عزاداری از مسیر اصلی است.

 

به گفته وی، اشعار و حرکات برخی از مداحان با عزاداری های سنتی مغایرت دارد که این موضوع به سیاست های آمریکا در قبال شیعه و ایران برمی گردد و خدشه دار کردن نام محتشم نیز در همین مسیر است.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آور شد: فلسفه عاشورا، پیام عاشورا و نقش عاشورا در تداوم اسلام و خنثی کردن توطئه هایی که دشمنان اسلام بر علیه اسلام داشتند نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد.  

 

مصطفی جوادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز در مورد دعوت از هنرپیشه ممنوع التصویر به کاشان، گفت: وزارت ارشاد یک فیلم سینمایی را از بخش سینما تجربه به چندین شهر معرفی و با حضور کارشناسان فیلم نمایش و نقد و بررسی می شود.

 

وی افزود: در رابطه با این فیلم به اداره ارشاد اعلام شد فیلم مذکور با حضور کارگردان ‌آن خواهد بود و اداره ارشاد نیز درخواست آنها را تأیید و مجوز آن صادر شد اما در ادامه مشخص شد در فضای مجازی از بازیگر زن این فیلم برای حضور در کاشان نام برده شده است.   

 

جوادی گفت: بعد از پیگیری با وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کردیم حضور هنرپیشه زن این فیلم در کاشان منتفی است.  

 

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دبیر جامعه روحانیت شهرستان کاشان نیز با تأکید بر تبدیل شدن بحث محتشم به یک جریان، گفت: در بحث برگزاری کنگره ها نگاه تخصصی حاکم می شود که باید باشد اما عموم مردم از بحث تخصصی آن غفلت می کنند و متوجه این بحث نمی شوند.  

 

وی افزود: در برگزاری کنگره محتشم باید سرمایه گذاری خود را به طرف آموزش و پرورش برد تا جریان عمومی در این بحث انجام شود ضمن اینکه زمان برگزاری کنگره نیز باید نمود داشته باشد.

 

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز گفت: برگزاری کنگره محتشم نزدیک به ماه محرم بهترین زمان است که می تواند متناسب با ایام محرم و حال و هوای این ماه باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: مداحان برای حضور در کنگره محتشم کاشانی می توانند تأثیرگذاری زیادی در اشعار و قرائت اشعار داشته باشد./1307/202/ب1

ارسال نظرات