۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۴۵۷
امام جمعه موقت خرم آباد:

عمل به قانون، اعتدال است/ قانون شکنی از مصادیق افراطی گری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرم آباد دین مبین اسلام را دین اعتدال بیان کرد و گفت: عمل به قانون اعتدال است و کسانی که علیه افراطی گری سخن می گویند باید بدانند که قانون شکنی از مصادیق بزرگ افراطی گری است.
حجت الاسلام متقي نيا ، امام جمعه موقت خرم آباد

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور، بیان داشت: این سخنان دور از انتظار جایگاه رییس جمهوری است.


وی با بیان اهمیت انتخابات افزود: در راستای برگزاری انتخابات باید به دو جنبه ساز و کار و قانون توجه کنیم.


حجت الاسلام متقی نیا جنبه ساز و کار را قانونی عنوان کرد که در همه انتخابات وجود دارد و گفت: ما نمی توانیم این ساز و کار بودن را از انتخابات بگیریم.


وی با اشاره به این که هر کشور دیگری که سابقه برگزاری انتخابات دارد، هر کدام برای خود سازوکاری دارند، تصریح کرد: بی توجهی به ساز و کار انتخابات و برگزاری آن بدون توجه به قوانین از افراد آگاه به دور است.


امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به این که برای برگزاری انتخابات قانون مسیر را مشخص کرده است، عنوان داشت: در مراحل مختلف برگزاری انتخابات باید به قانون توجه داشت.


وی با بیان این که در مراحل اجرایی و نظارت باید به ساز و کار انتخابات احترام گذاشت، تصریح کرد: بی توجهی به قوانین هیچ گونه مبنای حقوقی و اداری ندارد.


حجت الاسلام متقی نیا با بیان این که شورای نگهبان در حفظ امنیت و برگزاری انتخابات نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: این نهاد انقلابی براساس قانون اساسی به وظیفه ذاتی خویش عمل می کند.


وی جایگاه و کار نمایندگان مجلس را جایگاه حساس و کاری تخصصی عنوان و خاطرنشان کرد: هر فرد توانمندی نمی تواند به این جایگاه ورود پیدا کند.


امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با طرح سؤالی که چرا پلیس راهنمایی رانندگی برای کسانی که می خواهند پشت فرمان اتومبیل بنشینند برگه صلاحیت صادر می کند، پاسخ داد: گواهی نامه رانندگی برگه احراز صلاحیت فرد برای رانندگی است.


وی کار پلیس راهنمایی رانندگی را خدمتی برای جامعه و جلوگیری از ضرر رساندن به افراد جامعه عنوان کرد و افزود: احراز صلاحیت برای وسیله نقلیه خلاف عقل و به دور از منطق نیست.


حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: برای سکان و فرمان هدایت مجلس که در رأس امور است، باید این فرمان را به دست کسانی بسپاریم که امین مردم و خادم انقلاب باشند.


وی با بیان سؤال دیگری افزود: آیا منطقی است که بگوییم مردم می دانند به چه پزشکی مراجعه کنند و سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برای احراز صلاحیت پزشکان اقدام نکنند.


امام جمعه موقت خرم آباد با بیان این که این سخنان هیچ گونه مبنای حقوقی، عرفی و بین المللی ندارد، گفت: مردم جامعه باید بدانند چه کسانی طبیب هستند و پس از آن بین پزشکان فرد متخصص را برای مراجعه انتخاب کنند.


وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور بیان کرد: رییس جمهور تحت فضای ایجاد شده از سوی رسانه های خاکستری در فضایی قرار گرفت که مواضع غیر حقوقی مطرح است.


حجت الاسلام متقی نیا با بیان این که اسلام دین اعتدال است، اظهار داشت: دین اسلام از افراط و تفریط، تندروی و کندروی ها نهی کرده است.  


وی یادآور شد: این که ما اعتدال را به نفع خویش معنا کنیم مصادره به مطلوب است، یعنی همان چیزی را که ادعا می کنیم ادعای خویش را دلیل مطرح کنیم.


امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه عمل به قانون و دوری از قانون شکنی را اعتدال دانست و گفت: اگر مردم را به حرکت در مسیر غیرقانونی و خارج از چارچوب قانون تشویق کنیم ضد اعتدال است.


حجت الاسلام متقی نیا در پایان مطرح کرد: کسانی که علیه افراطی گری سخن می گویند باید بدانند که قانون شکنی از مصادیق بزرگ افراطی گری است./9459/302/ب1

ارسال نظرات