۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۲۴۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

رییس جمهور در گذشته مخالف جریانی بود که اکنون علمدار آن شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رییس جمهور در گذشته مخالف جریانی بود که اکنون علمدار آن شده است، گفت: مشاوران با فشار و سرعت دولت را به سمت سقوط می‌برند که البته دولت در دوران خود خدماتی را ارائه داده، اما اکنون از خط خود خارج شده است.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رییس جمهور از مشاوران صالحی برخوردار نیست، گفت: سخنان رییس جمهور با اندیشه اش در تناقض است.

 

وی افزود: رییس جمهور در سخنان سال 59، می گوید که قوه مجریه کشور را به سمت دیکتاتوری می‌برد و در نظام جمهوری اسلامی به برکت شورای نگهبان جلوی تفسیر قوه مجریه نسبت به تفسیر قانون اساسی در جهت سوق دادن به دیکتاتوری را گرفته است.

 

حجت الاسلام غفاری فر با تأکید بر این که رییس جمهور داشته های خود را فراموش کرده و یکی از اعضایی است که از ابتدا در شورای نگهبان بوده است، گفت: چند تن از اعضای شورای نگهبان از منصوبین امام راحل هستند که در ادامه نیز مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که بنی صدر و خاتمی نیز شورای نگهبان را حزبی می دانستند و امام راحل در زمان بنی صدر در مقابل آنها ایستاد، گفت: این آقایان در گذشته خود مدعی اطاعت از رأی شورای نگهبان بودند، اما در ادامه به گونه ای عمل کردند که به گفته های خود پشت کردند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که در عصر الکترونیکی قرار داریم و تمام وقایع به راحتی قابل بازبینی هستند، گفت: سخنان اخیر رییس جمهور گَردی روی انقلاب نمی نشاند و صرفا سرعت سقوط این افراد را تسریع می بخشد.

 

وی با اشاره به این که یک روحانی شیعه با 34 سال سابقه مدیریت نمی داند که امیرمؤمنان(ع) چه زمان و موقعیتی زیاد بن ابیه را فرماندار کرد، گفت: داستان ریزش بنی صدر و سران فتنه مانند ریزش طلحه و زبیر در امام علی(ع) است.

 

به گفته وی، زیاد بن ابیه در کنار امیرمؤمنان(ع) رشد کرد و به قدرت رسید و در ادامه فریب قدرت را خورد و فاسد شد.

 

حجت الاسلام غفاری فر با انتقاد از متوسل شدن رییس جمهور به زیاد ابن ابیه در سخنان خود، گفت: این سخنان رییس جمهور توهینی علنی به استانداران و فرمانداران بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رییس جمهور در گذشته مخالف جریانی بود که اکنون علمدار آن شده است، گفت: مشاوران با فشار و سرعت دولت را به سمت سقوط می برند که البته دولت در دوران خود خدماتی را ارائه داده، اما اکنون از خط خود خارج شده اند./1307/302/ب2

ارسال نظرات