۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۱۲۴۹۲
فرمانده سپاه ثارالله:

مراقب باشیم با غفلت، در زمین دشمن بازی نکنیم

خبر گزاری رسا ـ سردار نوری گفت :مراقب باشیم با غفلت، در زمین دشمن بازی نکنیم و آنچه آنان می خواهند را ترویج ندهیم چرا که گاها دیده می شود مسؤولان با ناآگاهی مروج اهداف دشمن می شوند در حالی که دشمن هزینه های بسیاری متحمل می شود تا سخنانش را به گوش مردم ما برساند و برخی ناآگاهان بدون هیچ مشکلی آنان را در این زمینه یاری می کنند.
سردار نوري فرمانده سپاه ثارالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سردار روح الله نوری فرمانده سپاه ثارالله و عضو هیئت امنای حوزه حضرت زینب (س) امروز در نشست بصیرت افزایی (شناسایی جریانهای نفوذی) در حوزه حضرت زینب (س) کرمان ضمن مطرح کردن این سوال که؛ چرا آمریکا به یک توافق خوب و پیروزمندانه نیاز دارد؟ گفت: معمولا اگر کسی بخواهد به گنجی دست یابد؛ باید در جستجوی آن خطرات بسیاری به جان بخرد و تلاش مضاعفی داشته باشد تا با جستجوی وجب به وجب خرابه ها و تپه های قدیمی، آن را به دست آورد سپس با هزار زحمت و به صورت مخفیانه و به دور از چشم قانون؛ آن را نگهداری کند و یا به فروش برساند تا به این واسطه یک کالای مادی که تنها ارزش دنیایی دارد و هیچ عاقبت به خیری ای را به دنبال ندارد، کسب کند.

 

وی ادامه داد: سالها پیش در ایران برق نور انقلاب به چشمان مردم برخورد کرد و مردم با حرکت در مسیر آن به منشأ نور رسیدند و با آغوش باز پذیرای آن شدند و با تمام وجود از آن صیانت و نگهداری کردند هر چند در این راه هزینه های بسیاری متقبل شدند اما دست از آن برنداشته و همچنان از آن محافظت کردند چنانچه با پایمردی، جهاد و شهادت و تحمل سختی ها، تحریم ها و تهدیدها همچنان محکم و استوار از انقلابشان پاسداری کردند چراکه این راه نه تنها در دنیا موجب کسب عزت، آبرو و اقتدار است بلکه عاقبت به خیری را به دنبال دارد و موجب سعادت اخروی نیز می شود.

 

نوری بیان داشت: نکته اساسی این است که در طول 37 سال با وجود توطئه های گوناگون دشمن، ملت ایران با هوشیاری ایستادگی کردند و تن به ذلت ندادند تا اینکه در حال حاضر به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و همین امر موجب شده تا دشمن همواره چشم طمع به آنان داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: تحلیلگران، متفکران، نخبگان و کارگزاران آمریکایی مدعی هستند همانگونه که در قرن بیستم، حاکمیت با آمریکا بود قطعا در قرن بیست و یکم نیز همین گونه خواهد بود چراکه آنان دنیا را مانند داستان گالیور و آدم کوچولو ها می بینند و تصور می کنند همه دنیا در برابرشان کوچک و ناتوان است و معتقدند همچنان که فاتح جنگ جهانی اول و دوم و جنگ سرد بین بلوک شرق و غرب بوده اند؛ امروز نیز حاکمیت بی قید و شرط دنیا با آنان است از این رو حاضر نیستند هیچ ندا و صدای مخالفی را تاب آورند.

 

فرمانده سپاه ثارالله عنوان داشت: آمریکا در این بلند پروازی ها از لایه های انکار ناپذیر مشکلات خود غافل ماند به همین جهت در محاسبات خود، بحران های پیش رویش را ندید و اکنون متوجه شده که تا این بحرانها و چالش ها را حل نکند موفق نخواهد بود.

 

وی افزود: آمریکا در بحث دمکراسی با اختلاف اساسی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، دیگر آن اقتدار دیروز را ندارد و در بحث حل مشکلاتی چون طالبان، جنگ میان اعراب و صهیونیست ها، شکل گیری خاورمیانه بزرگ و حتی خاورمیانه جدید و امروز هم در مبارزه با داعش ناتوان است و قدرت لازم را ندارد همچنین در زمینه اقتصادی با بدهی فراوان به کشورهایی چون ژاپن، چین، کره و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی، دچار بحران اقتصادی و همچنین بحران امنیت شده است از طرف دیگر به جهت تولد فرزندان بسیاری که والدین مشخصی ندارند دچار بحران هویت اخلاقی و تربیتی است از این رو زندان های این کشور مملو از انسانهای مختلف است که ثمره همین دیدگاه و بینش تربیتی آنان است.

 

نوری خاطر نشان کرد: امروز نه تنها آمریکا بلکه هم پیمانان آنان نیز دچار مشکلات عدیده ای هستند چنانچه انگلستان درگیر اختلافات درونی بر سر جدایی اسکاتلند است و مشکل بقا دارد همچنین فرانسه، اسپانیا، رژیم اشغال گر صهیونیسم و دیگر هم پیمانانش دچار مشکل امنیت و اقتصاد و ... هستند به گونه ای که سرمایه گزاران حاضر به سرمایه گزاری در اسرائیل نیستند و سرمایه خود را در امنیت نمی دانند.

 

وی در ادامه بیان کرد: نخبه های آمریکایی معتقدند اگر اینگونه پیش رود این کشور در سالهای آینده وضعیت بدتری خواهد داشت و در مسایل اقتصادی، امنیتی، دفاعی، سیاسی ضعیف تر می شود از این رو آمریکا از طرفی دچار مشکلات داخلی است و از سوی دیگر در سطح جهانی، اقتدار ایران موجب نگرانیش شده است به همین جهت نیازمند پیروزی ای بالاتر از پیروزی جنگ جهانی اول و دوم و جنگ سرد می باشد چرا که اگر آمریکا بتواند انقلاب اسلامی ایران را به زانو در آورد، مشکلات بقاء و امنیت و ضعف مدیریتی خود را حل کرده است و همچنان در قرن بیست و یکم نیز در دنیا حاکمیت خواهد داشت.

 

نوری یادآور شد: آمریکا نیازمند گرباچفی در ایران است تا بتواند در برابر ایران موفق شده و به اهدافش دست یابد از این رو در مرحله اول باید ایران اقتدار آمریکا در منطقه را بپذیرد و در ردیف کشورهایی چون اردن، بحرین و کشورهایی از این قبیل قرار گیرد و از سوی دیگر ایران در مهندسی اداره منطقه دخالت نکند و نسبت به جریانات در کشورهای منطقه بی تفاوت باشد و مانند کشورهایی چون ترکیه و مالزی و ... باشد تا هر چه آمریکا می خواهد، محقق شود.

 

وی ابراز داشت: آنان می خواهند ایران از شعارهای انقلابی خود دست برداشته و استکبار ستیزی، عدالت خواهی، دفاع از مظلوم و حمایت از مستضعفین را کنار بگذارد و دیگر شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ندهد و معتدل و آرام و اهل مذاکره باشد و به راحتی اجازه دهد تا آنان مهره های خود را در داخل کشور بچیند و راه انقلاب و امام را به فراموشی بسپارد و اعتراف کند که اشتباه کرده است و تسلیم است.

 

فرمانده سپاه ثارالله تاکید کرد: اما آنان باید بدانند که ما همچنان بر آرمانها و ارزش های خود استواریم و همواره راه امام و انقلاب را ادامه خواهیم داد هرچند در این راه با فراز و فرود های بسیاری روبرو شویم.

 

وی بیان داشت: آنان به دنبال راه اندازی جنگ میان عرب و عجم هستند تا وحدت از میان رفته و آنان با این خدعه بر جهان حاکم شوند از این رو باید بر وحدت و یکپارچگی درونی تاکید کنیم و نگذاریم مهره های خسته، از پادر آمده، استحاله شده و اغنا شده در مراکز مختلف نفوذ یابند تا آنان به اهدافشان دست یابند چراکه اصل برای ما، دفاع از انقلاب و ایستادگی دربرابر ضد انقلاب است به همین جهت هر آنکه در راه انقلاب حرکت کند، پشتیبانی می کنیم و با آنانکه مخالف انقلاب هستند مقابله می کنیم.

 

نوری در پایان عنوان کرد: مراقب باشیم با غفلت، در زمین دشمن بازی نکنیم و آنچه آنان می خواهند را ترویج ندهیم چراکه گاها دیده می شود مسؤولان با ناآگاهی مروج اهداف دشمن می شوند در حالی که دشمن هزینه های بسیاری متحمل می شود تا سخنانش را به گوش مردم ما برساند برخی ناآگاهان بدون هیچ مشکلی آنان را در این زمینه یاری می کنند./9703/202/ب3


ارسال نظرات