۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۵۰۵
همزمان با چهارمین سالروز سفر رهبر انقلاب؛

همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: نوزدهم مهرماه سال آتی و همزمان با چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، همایش ملی سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می شود.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، امروز در جلسه هماهنگی جشنواره سراسری سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را برای نخستین بار در سفر به خراسان شمالی مطرح کرده و به همین دلیل نیز مسؤولیت این استان در پیاده‌سازی و پرداختن به این امر مهم، به نسبت سایر استان‌ها ویژه و بارز است.

 

وی با یادآوری اینکه رهبری در این استان حدود 30 سؤال در مورد سبک زندگی اسلامی مطرح کرده و خواستار پاسخ‌گویی مسؤولان و نخبگان در این زمینه شدند، افزود: پاسخ‌گویی به سؤالات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی اسلامی باید در دو سطح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گیرد.

 

ثابت قدم وحید با بیان اینکه سبک زندگی با فرهنگ عمومی مترادف بوده و می بایست به یک جریان فرهنگی در کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع پیگیری سبک زندگی اسلامی در سفر اخیر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به خراسان شمالی بار دیگر مطرح شد، در این راستا شیوه نامه اجرایی جشنواره فرهنگی و هنری سبک زندگی اسلامی تنظیم و تدوین شده است.

 

وی با اشاره به تأیید و استقرار دائمی دبیرخانه همایش سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی، افزود: همچنین مقرر شده تا نخستین همایش ملی سبک زندگی اسلامی با محوریت استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و نیز مشارکت دیگر استان‌ها، نوزدهم مهرماه سال آتی و همزمان با چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، به میزبانی بجنورد برگزار شود.

 

ثابت قدم وحید با بیان اینکه اکنون اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش در خراسان شمالی پایه ریزی می شود، اضافه کرد: به مروز فعالیت های مربوط به همایش ملی سبک زندگی اسلامی به دیگر استان های کشور نیز گسترش می یابد.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ملی، خاطرنشان کرد: تلاش می شود همایش سراسری سبک زندگی اسلامی به دور از شعارزدگی و اقدامات نمایشی، بتواند بر زندگی روزمره و سبک حیات در کشور تأثیر عینی و ملموس داشته باشد.

 

ثابت قدم وحید با یادآوری اقدامات نرم افزاری انجام شده در زمینه سبک زندگی اسلامی در کشور، اظهار کرد: تاکنون کارهای فقهی و علمی ارزشمندی از سوی علما و روحانیان و ائمه جمعه استان‌های خراسان شمالی و جنوبی درباره سبک زندگی اسلامی انجام و برخی از آنها در قالب کتاب نیز منتشر شده است.

 

وی ادامه داد: این گونه اقدامات شاخص می تواند برای استان های دیگر نیز الگو بوده و زمینه مشارکت و فعالیت بیشتر علما و اندیشمندان و نخبگان سراسر کشور درباره سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را فراهم کند.

 

ثابت قدم وحید تصریح کرد: در همایش ملی سبک زندگی اسلامی، افزون بر سؤال های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی، استان های مختلف می توانند مطابق با ظرفیت‌ها و شرایط بومی و آداب و علایق محلی خود در زمینه سبک زندگی اسلامی فعالیت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه در مورد اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی نیز گفت: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، استاندار خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد و رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، معاون پژوهشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به عنوان دبیر دائمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی و نماینده مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای شورای سیاست‌گذاری این همایش سراسری هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات