۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۵۳۶
امام جمعه سراب:

اظهارات رییس جمهور درباره احراز صلاحیت ها خلاف حکمت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه انتخابات امسال حساسیت ویژه ای دارد، گفت: اظهارات اخیر رییس جمهور در توهین به شورای نگهبان موضوعی بسیار خطرناک است.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با بیان اینکه انتخابات امسال حساسیت ویژه ای دارد، گفت: اظهارات اخیر رییس جمهور در توهین به شورای نگهبان موضوعی بسیار خطرناک است .


وی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور در خصوص احراز صلاحیت ها و جایگاه شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها، ادامه داد: تضعیف و توهین به شورای نگهبان به خاطر مسائل جناحی از سوی رییس جمهور اصلا مورد پذیرش نیست.


امام جمعه سراب این اظهارات را مخالف با منافع کشور و همدلی و هم زبانی میان دستگاه های مختلف دانست و ابراز داشت: این اظهارات خطرناک موجب ناراحتی حزب الله و نیروهای انقلابی شد و شادی دشمنان را در پی داشت.


وی با بیان این‌که در تمام کشورها سازو کاری برای تایید صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات وجود دارد، گفت: چنین عملکرد و نهادی برگرفته از عقل و شرع است، از این رو نباید نهاد متولی چنین مسؤولیتی را تضعیف کرده و به آن توهین کرد.


حجت الاسلام اکرمی شورای نگهبان را نهادی انقلابی عنوان و تأکید کرد: در کشور اسلامی ایران  شورای محترم نگهبان مرجع احراز صلاحیت ها است و سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه مردم باید احراز صلاحیت کنند سخنی قابل قبول نبوده و ایده ای خطرناک است.


وی با اشاره به حوادث سال 88 و ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و عدم احترام به انتخاب اکثریت مردم، ادامه داد: سوال ما این است که اگر ما به رای مردم احترام می گذاریم چرا در 88 به آرای مردم احترام نگذاشتیم.


امام جمعه سراب افزود: اگر بناست مردم احراز صلاحیت کنند و شورای نگهبان را کنار بگذاریم باید فله ای همه افراد اعم از مصلح و منافق، اراذل و اوباش و قاچاقچی کاندید شوند و با پولهای کلان وارد مجلس شده و مجلسی چون مجلس ششم را به وجود آورند./854/302/ب3

ارسال نظرات