۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۵۴۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری هفتمین جشنواره قرآنی خانواده در زاهدان، افتتاح و بهره برداری چهار طرح فرهنگی، قرآنی و اجتمائی در شهرستان تویسرکان و ضرورت هم افزایی و همکاری در مجموعه های قرآنی استان زنجان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سید جبار شجاعی، کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی زاهدان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: هفتمین جشنواره قرآنی خانواده با رویکرد اسلامی در رشته های تفسیر، ترجمه، مفاهیم و حفظ(سوره نور) و همچنین دانستنی‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده‌های دو تا پنج نفره، 17 بهمن ساعت 14 عصر در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم که در قرآن کریم مطرح شده، مسأله خانواده است، اظهار داشت: این جشنواره با هدف نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن در میان آحاد جامعه به‌خصوص خانواده ها برگزار می‌شود.

 

شجاعی افزود: ازدیگر اهداف برگزاری این جشواره تشویق خانواده ها به منظور روی آوردن به تعلیم و تعلم قرآن کریم، تعمیق باورهای دینی و همچنین تحکیم سلامت فرهنگی خانواده است.

 

گفتنی است، خانواده های علاقمند به شرکت در جشنواره می‌توانند برای ثبت نام و دریافت منابع تا مورخ 15 بهمن به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان مراجعه کنند.

 

افتتاح و بهره برداری چهار طرح فرهنگی، قرآنی و اجتمایی در شهرستان تویسرکان

حجت‌الاسلام علی کاروند در شورای اداری شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه با اجرای برجام فصلی نو در اقتصاد ایران آغاز شده است، اظهار کرد: منطق جمهوری اسلامی ایران با حمایت همه اقشار جامعه، حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهور و تلاش تیم مذاکره‌کننده توانست اعتماد بین‌المللی را جلب کند.

 

وی با اشاره به انتخابات پیش‌ رو، انتخابات را مظهر اقتدار دانست و گفت: همه باید برای برگزاری با نشاط، پرشور و حداکثری انتخابات به نحو شایسته ورود پیدا کنیم.

 

مسؤول کمیته قرآن و تشکل‌های دینی دهه فجرتویسرکان با تأکید بر اصول بی‌طرفی، اخلاق‌مداری و ترویج دوستی و برادری در انتخابات تصریح کرد: وحدت و همدلی از مهم‌ترین اصول در برگزاری انتخابات با شکوه است که همه ما باید بر آن همت کنیم.

 

وی درباره برنامه‌های دهه مبارک فجر نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌های 18گانه در این شهرستان، گفت: این کمیته‌ها با وظایف مشخص در راستای هر چه باشکوه برگزار شدن بزرگداشت پیروزی انقلاب تلاش می‌کنند.

 

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه دین، جنگ شادی، بهره‌برداری از خانه های قرآن شهری بینات و باقرالعلوم درسطح شهر تویسرکان و خانه های قرآن روستاهای کهنوش، حاجی تو و جیجانکوه،مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب در 5 کانون فرهنگی و مردمی مساجد، دیدار با خانواده‌های شهدا، یادواره شهدا و اجرای گفتمان‌های دینی با موضوع انقلاب اسلامی از نگاه قرآن در مساجد، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ در دهه فجر خبر داد.

 

ضرورت هم‌افزایی و همکاری در مجموعه‌های قرآنی استان زنجان

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری امروز با اعلام این مطلب افزود: باید طبق نص صریح قرآن کریم و با اعتصام به حبل الله و تعامل بر نیکی ها و تقوی، زمینه هم افزایی و همکاری بین مجموعه های قرآنی استان زنجان فراهم شود و با سیاست گذاری واحد و تقسیم وظایف و تعیین درست نفش ها سطح قرآنی استان را ارتقاء داد.

 

وی یادآور شد: لازم است در نشست های دوره ای برنامه کوتاه مدت همکاری مشترک تدوین و با در نظر گرفتن اولویت ها و همچنین تعیین سهم هر مجموعه در برنامه ها و اعتبار و بهره برداری فعالیتهای محوری مشترک را سرو سامان داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: حاکمیت نگاه جبهه ای و جهادی به خصوص در فعالیت محوری قرآنی با توجه به هجمه های دشمن در امور از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد./1325/101/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات