۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۱۲۵۶۰

اخبار کوتاه استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ تخصیص تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، منزل مسکونی در کرمان وقف مصارف عام المنفعه شد، وقف زمین در باب زیتون شهرستان بردسیر و وقف 750 متر زمین در ریگان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، با پیشنهاد نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون احکام دائمی، بانک مرکزی مکلف به تخصیص تسهیلات قرض الحسنه بانکی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کشور شد.


محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که توانمندسازی جامعه هدف دو نهاد امداد رسان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در کاهش فاصله طبقاتی سهم بسزایی دارد، گفت: لحاظ کردن برنامه های مذکور در برنامه های توسعه جهت توانمند سازی مددجویان یک ضرورت است.

 

وی با اشاره به این که در همین راستا پیشنهاد ماده ای الحاق به لایحه دولت در جهت توسعه اشتغال خرد و خانگی داده شد، افزود: این پیشنهاد در آخرین جلسه کمیسیون احکام دائمی مجلس ارائه و خوشبختانه تصویب شد.

 

پور ابراهیمی تصریح کرد: بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است جهت توسعه اشتغال خرد و خانگی سالانه 40 درصد از منابع تسهیلات قرض الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک 60 درصد به کمیته امداد امام و 40 درصد به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه های ذیربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرح های مددجویی پرداخت نماید.

 

وی با اشاره به اینکه این سهمیه باید تا پایان آذر ماه هر سال از طرف کمیته امداد و سازمان بهزیستی جذب شود، افزود: هر یک از دستگاه های مشمول که نتواند به هر میزان از سهمیه خود تا پایان آذر ماه هر سال استفاده نمایند مزبور به دیگر دستگاه های مشمول که از سهمیه خود به طور کامل استفاده نموده است، تعلق می گیرد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دستگاه های مربوطه مکلفند در مقاطع زمانی پایان آذر هر سال و خاتمه زمان استفاده، گزارش عملکرد خود در این زمینه را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تقدیم نمایند.


منزل مسکونی در کرمان وقف مصارف عام المنفعه شد.

حجت‌الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرکرمان گفت: از سوی بانوی نیکوکار، پنجمین وقف صورت گرفته سال جاری در حوزه موقوفات ناحیه یک شهرستان کرمان ثبت شد.


وی افزود: "فاطمه بلوچ اکبری" در راستای اقدامی خیر خواهانه منزل مسکونی خود را جهت امور عام المنفعه و خیرات مبرات در خیابان مالک اشتر شهر کرمان وقف کرد.


وی افزود: ملک فوق 255متر مربع مساحت دارد که طبق متن وقف نامه پس از حیات واقف از سوی اداره اوقاف جهت اجرای نیت عمل به وقف خواهد شد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان بااشاره به این که خوشبختانه در سالهای اخیر رویکرد جدیدی نسبت به مصارف وقف در جامعه شکل گرفته است، ادامه داد: وقف جهت امور عام المنفعه یکی از بهترین نوع وقف کردن می باشد که مصارف و بازخورد اجتماعی دارد.


وقف زمین در باب زیتون شهرستان بردسیر

حجت الاسلام محمد زواری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر از ثبت مورد وقف جدید در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.


وی افزود: واقف خیراندیش "شهریار سالاری" قطعه زمینی ملکی خود را در روستای باب زیتون این شهرستان وقف کرد.


زواری اظهار کرد: واقف این زمین را جهت ساخت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قرار داده است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر گفت: از ابتدای سال جاری به همت خیران نیکوکار بردسیری 7 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.


750 متر زمین در ریگان وقف شد

حجت الاسلام علی پی پرسرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان از وقف ثبت 750 متر زمین در ریگان خبرداد.


وی افزود: غلامرضا قائم آبادی واقف ارجمند در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین مسکونی خود را به مساحت 750 متر مربع جهت ساخت خانه عالم همچنین ساخت حسینیه و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در روستای نعمت آباد این شهرستان وقف کرد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان با اشاره به ثبت 7 مورد وقف جدید در این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان ریگان 300 روستا وجود دارد و از این رو بیشتر موقوفات ثبت شده شهرستان در مناطق روستایی ثبت می شود./9709/101/ب1

ارسال نظرات