۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۵۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در کشور، عاملی برای رشد جمعیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در بین مردم، عاملی برای رفع مشکلات اقتصادی بوده که موجب رشد جمعیت در کشور می‌شود و طلاب می‌توانند در این زمینه بسیار نقش آفرین عمل کنند.
افزايش جمعيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم ملک‌زاده استاد حوزه و دانشگاه امروز در کارگاه علمی افزایش جمعیت که به همت بسیج طلاب سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران در حوزه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، از مهم‌ترین دغدغه‌‌های ایشان بحث افزایش جمعیت در کشور است.

 

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مسؤولان فرهنگی کشور و مبلغان در زمینه فرهنگ سازی افزایش جمعیت باید بسیار فعال عمل کنند؛ این مهم تنها با اغنای مخاطب مثمر ثمر خواهد بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز کشور، با خطر جدی کاهش جمعیت روبرو  است در رابطه با همین موضوع نیاز به توجه ویژه خواص و عوام است تا بتوانند مطالبات جدی رهبر را در این زمینه به عرصه ظهور برسانند.

 

ملک‌زاده ابراز کرد: اگر امروز به افزایش جمعیت در کشور بهاء ندهیم در سال‌های آتی به کشوری کم جمعیت و پیر تبدیل خواهیم شد و این عامل تزلزل ما در برابر تهدیدات و آماج خطرات دشمن خواهد بود.

 

وی با اشاره به خصوصیات کشورهایی که جمعیت پیر و ناتوان دارند، گفت: این کشورها به دلیل عدم نیروی فعال بسیار مهاجرپذیرند؛ امر مهاجرت سبب انتقال فرهنگ غیر بومی به آن کشور شده و به یک معزل اساسی تبدیل می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بحث اقتصاد، عدم توانایی دفاع از مرز و کاهش نخبگان جوان از دیگر عاملان منفی کاهش جمعیت به شمار می‌رود.

 

ملک‌زاده با اشاره به اینکه امروز رژیم غاصب صهیونیسم به شدت مخالف کنترل جمعیت یهودیت در اسراییل است، اظهار داشت: کسی در سرزمین‌های اشغالی حق کمتر از 4 فرزند را ندارد و در بین 26 کشور منطقه، اسرائیل غاصب رتبه نخست و ایران رتبه 25 را در ازدیاد جمعیت دارد و این برای ما مسلمانان بسیار تاسف انگیز است.

 

وی بیان داشت: نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در بین مردم، عاملی برای رفع مشکلات اقتصادی بوده که موجب رشد جمعیت در کشور می‌شود و طلاب می‌توانند در این زمینه بسیار نقش آفرین عمل کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: دیروز مادران فداکار با لبیک به ولی خود، جوانانشان را در راه رضای الهی برای دفاع از کشور فدا کردند و امروز وظیفه ما لبیک گفتن به دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ سازی افزایش جمعیت در سطح جامعه است./813/202/ب3

ارسال نظرات