۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۵۹۷
امام جمعه جاجرم:

تحقق اهداف متعالی بخش فرهنگ نیازمند همکاری نهاد روحانیت و آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جاجرم گفت: تحقق اهداف متعالی بخش فرهنگ در جامعه اسلامی نیازمند افزایش و تقویت ارتباط و همکاری بین نهاد روحانیت و آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام موسوي- گردهمايي مناديان فرهنگ و تربيت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه جاجرم و عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، شامگاه یکشنه در نخستین گردهمایی منادیان فرهنگ و تربیت استان خراسان شمالی که با حضور ائمه جمعه و مدیران و معاونان نهاد آموزش و پرورش استان برگزار شد، با تأکید بر افزایش و به روز شدن علم معلمان، اظهار کرد: باید با روزآمدی و شناخت نیازها و سلایق نسل‌های جدید، فاصله بین معلمان و دانش آموزان امروزی کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: کاهش فاصله بین معلمان و دانش آموزان از نظر علمی و عملی سبب می شود تا هجمه های شدید فرهنگی دشمنان در حوزه فرهنگ خنثی شده و با آموزش های ارائه شده از سوی نهاد آموزش و پرورش، تأثیرپذیری دانش آموزان از هجمه و تبلیغات دشمنان کاهش یابد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در پیگیری این روند باید بعد معنوی دانش آموزان و دانشجویان نیز همراه با بعد علمی آنها تقویت شود، خاطرنشان کرد: زمانی در تربیت اسلامی دانش آموزان و دانشجویان به معنای واقعی موفق می شویم که ارتباط آنها با خداوند، ائمه اطهار(ع) و سبک و سیره اسلامی را تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه نخستین اقدام انس دانش آموزان و دانشجویان با نماز است، افزود: نماز یک منبع کامل و تمام ناشدنی برای تربیتی اسلامی نسل جوان ما به شمار می رود به همین دلیل می بایست توجه و پرداختن به این فریضه اسلامی در نهاد آموزش و پرورش جزء اولویت ها باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه می بایست نسل آینده نظام اسلامی بیش از گذشته با نماز مأنوس باشد، تصریح کرد: معلمان باید دانش آموزان را در مسیر هدایت قرآنی و ولایت قرار دهند تا از گزند و حیله های دشمنان اسلام در امان باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این روند می بایست فعالیت معلمان و جامعه روحانیت در یک مسیر باشد، افزود: تحقق اهداف متعالی بخش فرهنگ در جامعه اسلامی نیازمند افزایش و تقویت ارتباط و همکاری بین نهاد روحانیت و آموزش و پرورش است.

 

وی با تأکید بر اینکه می بایست در مدارس به بعد اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتری شود، اضافه کرد: بهترین مکان برای آموزش اخلاق خوب و نهادینه کردن تربیت اسلامی در بین نسل های جدید، مدارس و مساجد هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دانش آموزان توانمند و دارای استعدادهای بالقوه زیادی هستند که می بایست این توانمندی‌ها شکوفا و استعدادهای بالقوه، بالفعل شوند، خاطرنشان کرد: در چنین صورتی دانش آموزان کنونی در آینده ای نزدیک در زمینه های والای اسلامی و انسانی به پیشرفت‌های شگرفی می رسند.

 

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با تأکید بر همراهی و همکاری بیشتر بین نهاد روحانیت و آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای دست یابی به اهداف متعالی باید سلایق خود را هماهنگ کرده و همه در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه می بایست دبیران و کادر آموزشی و اداری عامل انتقال تربیت نیک و خوب به نسل جوان باشند، ادامه داد: بهترین نوع تربیت، تربیتی است که با استفاده از تعالیم اسلامی و آموزه های انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به دست آمده باشد.

 

حاتمی افزود: برای تربیت نسلی پاک و ولایت مدار باید همواره معلمان و نهاد آموزش و پرورش در کنار روحانیت باشند چرا که در چنین صورتی فعالیت معلمان در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان، فعالیتی همانند هدایت های منبری و اسلامی روحانیان شده و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت./9314/202/ب1

ارسال نظرات