۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۵۹۹
عضو شورای شهر تهران:

آمریکا از حربه انتقال تحریم‌ها استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای شهر تهران گفت: ما نباید اجازه دهیم آمریکایی ها از حربه انتقال تحریم ها استفاده کنند و بعد از تحریم اقتصادی، تحریم موشکی را مطرح کنند.
پرويز سروري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران شامگاه یکشنبه در همایش بصیرتی منادیان مقاومت، یاوران ولایت که در سالن 22 بهمن برگزار شد، گفت: کار مهم رسانه مطالبه گری است؛ رسانه باید در قالب انتقاد، پیشنهاد و چالش ها حقوق ملت را از مسؤولان قانون شکن بگیرد.

 

وی افزود: کار مهم دیگر رسانه اخلاق مداری است؛ قدرت و نفوذ رسانه ایجاب می کند که اخلاق را در رسانه رعایت کند و آن را با مطالبه گری تلفیق دهد.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان ویژگی های هیأت های مذهبی کشور، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ذخیره برای انقلاب اسلامی هیأت های مذهبی هستند، که بر مدار ولایت می چرخند و طبق دستورات مقام معظم رهبری و ولایت فقیه حرکت می کنند.

 

سروری با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه سه سیاست را دنبال می کند، بیان کرد: نخستین شیوه آمریکا سیاست اقتصادی است، تا بتواند با پایین کشیدن قیمت بشکه های نفت به 20 دلار و سقوط قیمت آن، جنگ نفتی را در منطقه بر پا کند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت رشد نمی کند، افزود: افزایش واردات و بیکاری و در نتیجه صادرات هم قطع شود، آن زمان با پایین آمدن قیمت نفت، درآمدهای نفتی به صفر می رسد و آن وقت افراد به فکر اجرای اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند، می افتند.

 

عضو شورای شهر تهران ابراز داشت: برخلاف تحلیل برخی افراد، بزرگ ترین مطالبه اقتصاد منهای نفت است؛ از یک طرف باید نگاهمان به تولید داخلی باشد و کشور باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی برود و از طرف دیگر باید وضعیت واردات و صادرات کشور کنترل شود.

 

سروری گفت: آنها می خواهند تحریم ها را بردارند و تحریم های موشکی را جایگزین کنند ما نباید اجازه دهیم آمریکایی ها از حربه انتقال تحریم ها استفاده کنند و بعد از تحریم اقتصادی، تحریم موشکی را مطرح کنند.

 

وی یادآور شد: در سال 92 یک راهبرد از طرف آمریکا معطوف شد به مسأله تحریم و تعامل، یعنی هم تحریم ها حفظ شود و هم تعامل آنها با ما و اینکه نباید به فناوری هسته ای دست پیدا کنیم و همچنین حمایت از تروریسم می کنیم و همین اقدامات سبب شد آنها ائتلاف علیه داعش راه بیندازند برای سقوط بشار اسد و حاکمیت تکفیری ها در سوریه که تاکنون نیز داعش توانسته شهرهای بسیاری را تصاحب کند.

 

مدیر مسؤول پایگاه خبری جهان نیوز گفت: آمریکا با سیاست فرقه ای و جنگ دیپلماتیک، سعی دارد با توطئه های مختلف جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازد؛ نقطه تمرکز آنها نیز روی شیعیان نیجریه و رهبر آنها بود که رهبر انقلاب آن را ساخته و پرداخته کشورهای انگلیس و از طرف آمریکا عنوان کردند.

 

وی افزود: در جنگ سیاسی، اقدامی بود که دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس انجام دادند، آن زمان که آمریکایی ها را به زانو درآوردند.

 

سروری با اشاره به انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات بزرگ ترین پشتوانه برای امنیت، ثبات و اقتدار کشور و مشارکت و حضور مردم بزرگ ترین دستمایه انقلاب در برابر تهدیدات دشمن است و باید فرصت ایجاد مشارکت را برای همه فراهم سازیم.

 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز کشور در آستانه انتخابات با آرایش سیاسی سه جناح اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و نیروهای ارزشی روبرو است؛ نیروهای حامی دولت انتظار دارند که اصلاح طلبان در ائتلاف با دولت هماهنگ شوند و این ائتلاف شکل بگیرد.

 

سروری ادامه داد: اگر اصلاح طلبان با نیروهای حامی دولت به ائتلاف نرسند و لیست مجزا بخواهند، سیاست حامیان دولت بعد از انتخابات تغییر می کند و اصلاح طلبان نمی توانند از ظرفیت دولت استفاده کنند.

 

وی افزود: در جریان نیروهای ارزشی انقلاب نیز در حال حاضر ائتلاف ها در حال شکل گرفتن است و برای جلوگیری از چند دستگی نیروهای ارزشی و انقلابی جهت اجماع بر نماینده ای اصلح "نهضت انصراف" را راه اندازی کرده ایم و از دیگر افراد خواهش داریم که برای خدمت به انقلاب و نظام از حضور در انتخابات برای کاندید شدن انصراف دهند.

 

مدیر مسؤول پایگاه خبری جهان نیوز با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون اساسی و تفسیر آن وظیفه شورای نگهبان است، افزود: این بر عهده دولت و رییس جمهور نیست و ما نمی دانیم چرا رییس جمهور که باید سمبل قانون گرایی و حمایت از نهادهای قانون گرا باشد، چنین اصرار بر بیان اینگونه مطالب دارد.

 

سروری خاطرنشان کرد: باید بدانیم که در این شرایط سخت باید با بصیرت بخشی به افراد رسالت انقلابی خود را انجام دهیم و افرادی که دلسوز این نظام و انقلاب هستند باید تلاش کنند خط مشارکت را از خط مناقشه و چالش هایی که به ضرر کشور است جدا سازند.

 

وی افزود: از حادثه تلخ 88 نباید گذشت، در آن زمان بزرگ ترین فرصت ها ایجاد شد و همه پذیرفته بودند که کشور ایران با مشارکت و حضور مردم در صحنه یک کشور مقتدر است و این نظام در مقابل زیاده خواهی های دشمن خواهد ایستاد و در انتخابات حضور خواهد داشت./833/202/ب1

ارسال نظرات