۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۲۶۰۱
نماینده ولی فقیه در سوریه:

اعدام علمای مسلمان توسط آل سعود، جرقه ای برای انفجار خشم جامعه اسلامی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیبویه گفت: در شرایطی که رقم خوردن فجایع بزرگ منطقه از ناحیه آل سعود، خشم و غضب ملت های مسلمان را همچون یک انبار باروت متوجه این کشور کرده است، جنایاتی همچون حمله به بیت شیخ زکزاکی، اعدام شیخ نمر و حبس شیخ علی سلمان میتواند جرقه ای برای انفجار نهایی و نابودی آل سعود باشد. امت اسلامی عقده ها از این خاندان در دل دارد که ان شاء الله به زودی همه این عقده ها با سرنگونی رژیم سعودی مرتفع خواهد شد.
مهدي سيبويه

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی سیبویه نماینده ولی فقیه در سوریه، در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: خاورمیانه و جهان اسلام در دوره تاریخی حساسی قرار دارد؛ یعنی زمانی که عربستان سعودی به عنوان بانی اصلی بروز اغتشاشات در منطقه و حامی اصلی گروه های تکفیری، در همه جهات خود را درگیر بحران نموده و در همه زمینه ها اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی به چالش کشیده شده است.

 

وی افزود: افتضاحی که در حال حاضر گریبان آل سعود را گرفته به قدری عمیق و گسترده است که حتی مقامات بلندپایه عربستانی و متحدین منطقه ای این کشور نیز به آن اذعان کرده اند. آخرین ولیعهد پادشاه سابق عربستان، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و حتی فرمانده اداره نظامی CIA از جمله افرادی هستند که در سخنرانی های اخیر خود، به عارض شدن یک بحران فراگیر در امورات عربستان اعتراف کرده اند.

 

شیخ زکزاکی و شیخ نمر هر دو از شاگردان مکتب امام و از مخالفان رژیم صهیونیستی بودند

حجت الاسلام سیبویه ضمن تبیین شباهت های موجود میان جنایات اخیر آل سعود در موضوع اعدام شخصیت های برجسته اسلامی اظهارداشت: شیخ زکزاکی به عنوان یک عالم مسلمان که فرهنگ استکبارستیزی را از مکتب امام خمینی (ره) آموخته بود، بلافاصله پس از اعلان خصومت با رژیم صهیونیستی و آل سعود دستگیر و زندانی شد. شیخ نمر باقر النّمر نیز یکی دیگر از علمایی بود که در قم درس حوزه اموخته و در مکتب امام شاگردی کرده بود.

 

وی ادامه داد: دو شباهت عمده که میان شیخ زکزاکی و شیخ نمر وجود داشت، یکی الگوگیری از نهضت امام خمینی (ره) و دیگری اعلان خصومت با آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا بود و از این جهت، آل سعود به عنوان غلام گوش به فرمان استکبارجهانی در منطقه، دست به مبارزه مستقیم و بی واسطه با شخصیت های انقلابی و مجاهدی چون شیخ زکزاکی و شیخ نمر زده است.

 

اعدام شیخ نمر مقدمه توطئه از پیش شکست خورده آل سعود برای تفرقه افکنی در منطقه بود

نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان این نکته که هدف اصلی آل سعود از اعدام شخصیت های مبارز و ضداستکباری، ایجاد یک فتنه مذهبی در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: سعودی ها می خواستند با اعدام شیخ نمر که رهبر شیعیان عربستان بود، خود را نماینده کشورهای اهل سنت معرفی کرده و برادران اهل تسنن ما در ممالک اسلامی را در برابر جمهوری اسلامی ـ به عنوان یک نظام شیعی ـ قرار دهد، درحالی که این توطئه سعودی-صهیونی با بصیرت و هوشیاری علمای اهل سنت خنثی شد.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی آل سعود از اعدام شخصیت های مبارز و ضداستکباری آن است که مذاهب مختلف جهان اسلام و پاره های تن امت را با یکدیگر درگیر نماید. اما مسلمانان دیگر به خوبی می دانند که تفرقه و انشقاق در میان امت، ثمره ای جز آسودگی خاطر دشمن اصلی مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

 

جرم ما آن است که از اسلام ملک سلمانی رویگردان شده ایم

حجت الاسلام سیبویه با یادآوری جریانات مربوط به قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا گفت: در سال 61 هجری، امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا به شهادت رسیدند؛ تنها به این خاطر که داعیه احیای اسلام راستین و برقراری دوباره حکومت اسلامی نبوی را داشته و از اسلام ابوسفیانی رویگردان شده بودند. به همین منوال تنها جرم شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)، علمای شهید همچون شیخ نمر و علمای دربند همچون شیخ علی سلمان و شیخ زکزاکی نیز آن است که از اسلام سعودی و ملک سلمانی روی گردان شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: فاجعه منا که به خاطر بی لیاقتی آل سعود حادث شد و در ادامه آن نیز سبکسری و گستاخی های آن ها در برابر جامعه اسلامی را شاهد بودیم، همچون بُغضی جانکاه در گلوی ملت های داغدار باقی مانده است. حمایت های آشکار و پنهان عربستان از گروهک های تروریستی که با هدف آشوبگری در منطقه صورت می گیرد، برای همه مسلمانان ثابت شده است. تجاوز بی رحمانه به یمن و کشتار هزاران زن و کودک بیگناه یمنی نیز بر خشم جامعه اسلامی افزوده و حال نیز بدخواهی و کینه توزی جاهلانه ال سعود و اتخاذ تصمیمات اقتصادی غلط در حوزه استخراج و صادرات نفت، ضربه های سختی بر پیکره امت اسلامی وارد آورده است.

 

حجت الاسلام سیبویه در انتها ابراز امیدواری کرد: در شرایطی که رقم خوردن فجایع بزرگ منطقه از ناحیه آل سعود، خشم و غضب ملت های مسلمان را همچون یک انبار باروت متوجه این کشور کرده است، جنایاتی همچون حمله به بیت شیخ زکزاکی، اعدام شیخ نمر و حبس شیخ علی سلمان میتواند جرقه ای برای انفجار نهایی و نابودی آل سعود باشد. امت اسلامی عقده ها از این خاندان در دل دارد که ان شاء الله به زودی همه این عقده ها با سرنگونی رژیم سعودی مرتفع خواهد شد./863/202/ب3

ارسال نظرات