۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۲۶۱۳
ایزدی مطرح کرد؛

سیطره سرمایه داران بر سیستم سیاسی آمریکا/ پیش بینی رکود اقتصادی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در آمریکا مشکل اقتصادی بر مشکل فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد منابع مالی دولت کم و دنبال آن دعواهای سیاسی نیز زیاد شده است، امروز بسیاری از مقامات آمریکایی اعتراف دارند که آمریکا رو به افول است.
فؤاد ايزدي کارشناس مسائل آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی آسیب شناسی بحران های اجتماعی در آمریکا که در پژوهشگاه مطالعات جهان، برگزار شد، گفت: امروز با توجه به اینکه از نظر فکری و فرهنگی برخی دانشگاه‌ها و جوانان ما متاثر از نمادهای فرهنگی آمریکا هستند لازم و ضروری است که وضعیت آمریکا به لحاظ وضعیت و ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیشتر شناخته شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران چالش‌های اجتماعی آمریکا، اظهار داشت: امروز کشور آمریکا با بحران و چالش‌های فراوانی روبرو است که ریشه و دلیل این بحران‌ها به طور قطع به سیستم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی حاکمان آن برمی‌گردد.

 

ایزدی گفت: بر اساس آمار داده شده از طریق روزنامه نیویورک تایمز 49 میلیون نفر در آمریکا با عدم امنیت غذایی مواجه هستند، که از این میان 7/16 نفر کودک می‌باشنند اوباما زمان انتخابات قول داده بود این معزل را حل کند الان که سال آخر ریاست جمهوری ایشان است این معضل نه تنها حل نشده بلکه بدتر هم شده است.

 

وی ابراز کرد: در کشور ایران معمولا کسانی که دچار فقر هستند به لحاظ فرهنگی سنتی و مذهبی بوده و بسیاری مسائل را رعایت می‌کنند اما در آمریکا اینگونه نیست افرادی که از نظر مالی مشکل دارند معمولا از نظر فرهنگی هم مشکل پیدا می‌کنند.

 

این تحلیلگر سیاسی گفت: در آمریکا افرادی که پدر و مادر آنها ازدواج رسمی نداشتند آمار بالایی دارند برای سیاه پوستان 65 درصد و برای سفید پوستان 35 درصد است، زمانی که فرزند متولد می‌شود پدر همراه خانواده نیست آمار و درصد خانواده های تک والد افزایش یافته و فرزندان دچار مشکلات جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند.

 

ایزدی با اشاره به مشکل فساد در آمریکا، عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی در آمریکا هزینه‌‌ای که اشخاص برای محصولات فرهنگی دارند کمتر از هزینه برای فیلم‌های مستهجن است که این سبب سست شدن ارکان خانواده و تبعات بسیار بد آن می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، با اشاره معضلات حوزه سیاسی در آمریکا، اظهار داشت: وظیفه دولت است که معضلات اجتماعی را برطرف کند اما به علت اینکه کسی حق ندارد در مقابل لابی‌های قوی تولید کننده اسلحه یا تولید کنندگان فیلم‌های مستهجن مانند هالیوود به مقابله برخیزد، سیستم سیاسی نیز متاثر از این لابی‌ها است.

 

ایزدی گفت: در آمریکا افرادی به قدرت می رسند که نسبت به رقییب خود بیشتر پول خرج می‌کنند 94 درصد موارد کسی که نسبت به رقیب پول بیشتری خرج کرده باشد رای می‌آورد.

 

وی ابراز کرد: در آمریکا سیستم سیاسی به نوعی وامدار سرمایه‌ دارانی است که قدرت پول و رسانه را در اختیار دارند و در عمل به دولت و حاکمیت اجازه اصلاحات درباره نژادپرستی یا حل مشکلات خانواده را نمی‌دهند.

 

تحلیل‌گر مسائل سیاسی بیان داشت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل شد اما امروز اینگونه نیست بلکه امروز کشورهایی مانند هند و چین از نظر اقتصادی از آمریکا قوی‌تر شدند.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: امروز رقبای جدید اقتصادی برای آمریکا پیدا شده است، رشد اقتصادی و جایگاه اقتصادی این کشور ضربه خورده و ترمیم نمی‌شود و طی یک سال آینده دوباره دچار رکود اقتصادی خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آمریکا مشکل اقتصادی بر مشکل فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد منابع مالی دولت کم و دنبال آن دعواهای سیاسی نیز زیاد شده است، امروز بسیاری از مقامات آمریکایی اعتراف دارند که آمریکا رو به افول است./807/پ203/ج

ارسال نظرات