۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۶۱۹
در ساری؛

نخستین همایش بصیرت افزایی حوزه علمیه در عرصه بین الملل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین دوره «بصیرت افزایی حوزه علمیه در عرصه بین الملل» ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه استان خبر داد.
مسؤول نظارت و برنامه ريزي حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام جواد قنبری، مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری نخستین دوره «بصیرت افزایی حوزه علمیه در عرصه بین الملل» ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه استان پنج شنبه پانزدهم بهمن ماه خبر داد.

 

وی با بیان این که این همایش با حضور 500 نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه استان در ساری برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش استانی آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه استان حضور دارند.

 

مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران، ضرورت حضور حوزویان در عرصه بین الملل، ریشه یابی، بررسی و تحلیل تحولات اخیر منطقه، معرفی و گزارش فعالیت های معاونت بین الملل حوزه های علمیه را مهم ترین اهداف برگزاری این همایش استانی اعلام کرد.

 

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری جلسه شورای حوزه علمیه مازندران با حضور معاون بین الملل حوزه های علمیه در روز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه خبر داد.

 

مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ملت های جهان تشنه معارف دینی و اسلامی هستند، ادامه داد: موج بیداری اسلامی که امروز در سطح کشورهای مختلف جهان ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که امروز گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است، افزود: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز گفتمان انقلاب را الگوی خود قرار داده اند.

 

وی، جهانی شدن اسلام ناب را یکی از رسالت های مهم امروز روحانیت دانست و گفت: علما و روحانیان باید با تبلیغ و ترویج صحیح مبانی دینی اسلام ناب را به دنیا نشان دهند.

 

مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، ابراز کرد: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود. 

 

حجت الاسلام قنبری ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. 

 

وی یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

مسؤول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش گروه های تکفیری در منطقه، این افکار را پرورش یافته مکاتب انحرافی وابسته به استعمار و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: گسترش اسلام ناب بهترین راه مقابله با توطئه تکفیری ها است.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که امروز داعش به حتم پیاده نظام دشمن برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب در جهان است، افزود: بسیاری از کشورهای غربی و همچنین مرتجعین منطقه میلیاردها دلار برای تجهیز گروه های تروریستی در مناطق مختلف جهان هزینه می کند که در این خصوص رسالت حوزه های علمیه جهت روشنگری و آگاهی بخش جهان بسیار حائز اهمیت است./950/302/ب1

ارسال نظرات