۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۶۳۵
استاد حوزه علمیه:

افراد ریاست طلب با آتش افروزی در فتنه ها مردم را به هلاکت می‌کشانند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: افراد ریاست طلب در فتنه ها آتش افروز بوده و مردم را به هلاکت می کشانند.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، اظهار کرد: همه مسلمانان در یک ردیفند کسی بهتر است که تبعیت خدا و چهارده معصوم(ع) کند.

 

وی مردم را از افراد ریاست طلب برحذر داشت و تصریح کرد: برحذر باشید از مردان ریاست طلبی که عدالت خواه نبوده در فتنه ها آتش افروزی می کنند و تا شما را به هلاکت نکشانند دست بردار نیستند.

 

حجت الاسلام ضیایی به عاقبت کسانی که سرشناس قومی بوده و به عدالت و امر خدا رفتار می کرده اند پرداخت و تأکید کرد: در قیامت خدا دستور می دهد بندهای اینان را باز کنند ولی اگر به مردم و قومش ظلم کرده در آتش جهنم سقوط می کند.

 

وی در بیان حرارت و درد ناشی از آتش جهنم، ابراز کرد: سوختگی آتش جهنم 60 برابر دردناکتر از سوختگی ناشی از آتش در دنیاست که به اذن خدا بدن انسان آن را تحمل می کند و همنشینی با چهارده معصوم (ع) سبب می شود در دنیا، برزخ و آخرت کسلی و خمودگی وجود نداشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه به مبحث عرفان عملی پرداخت و بیان کرد: علم خدا به افعال مخلوقات علم باطنی بوده که معصوم (ع) به اذن خدا از این حیث صبغه الله دارد و آیینه تمام نمای صفات ثبوتیه خداست ولی در دنیا با علم لدنی رفتار می کند.

 

سوره توحید و آیه الکرسی شناسنامه خداست

وی با تأکید بر این که سوره توحید و آیه الکرسی شناسنامه خداست خاطرنشان کرد: خداوند متعال ضد، ند، شبیه، مثل و نظیر ندارد؛ اشیا را می توان با ضد آن سنجید تا سریع تر شناخته شوند ولی خدا ضد ندارد. ما مخلوقات خداییم خدا هستی هستی بخش بوده به ما هستی داده و روزی هستی گرفته می شود.

 

حجت الاسلام ضیایی اظهار کرد: انسان در هر جایی باید خود را به صراط مستقیم برساند چون حقیقت و واقعیت همیشه یک سو دارد و سیر الی الله است.

 

وی غرور علمی را نخستین درجه سقوط عنوان و تصریح کرد: اگر کسی دچار موازی کاری با معصوم (ع) شود از صراط مستقیم دور خواهد شد؛ بلعم باعورا به این دلیل سقوط کرد برعکس آن کسی که تواضع در مقابل حکم خدا دارد هر چند در لشکر دشمن بوده وقتی معصوم(ع) با او حرف می زند هدایت می شود مثل حر بن یزید در کربلا.

 

استاد حوزه علمیه تبیین کرد: صراط مستقیم لایه های مختلفی دارد که برای شناخت متشابهات، رموز، اشارات و بواطن آن باید به معصوم (ع) رجوع کرد.

 

وی بسنده کردن انسان به فهم و علم خود برای درک بیشتر را سبب گمراهی خود و دیگران دانست و گفت: باید نسبت به معصوم (ع) گوش بود نه این که به موازات آنها حرف زد وگرنه یک قسمت از ریاست طلبی فرصت طلبی مرموزانه است./861/202/ب1

ارسال نظرات