۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۶۳۹
سردار کارگر:

راهیان نور متعلق به همه مستضعفان جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که راهیان نور متعلق به همه مردم و مستضعفان جهان است، گفت: ابعاد راهیان نور ابعاد جهانی است و نباید راهیان نور را در ابعاد کوچکی خلاصه کرد.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش «هنر انقلابی در آیینه راهیان نور» که پیش از ظهر دوشنبه 5 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، ضمن قدرانی همه سازمان ها در برپایی جشنواره ملی راهیان نور خاطرنشان کرد: جشنواره راهیان نور به ابعاد کیفی سال های دفاع مقدس می پردازد، ابعاد کیفی راهیان نور باید در جشنواره نمایان شود، لایه های پنهان آن در جشنواره و سال های دفاع مقدس به معنای حقیقی آن نمایان شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با بیان اینکه بسیاری خیلی از کشورها جنگ شد اما نام دفاع مقدس ندارند، عنوان کرد: اولین بار که نام دفاع مقدس را مطرح کردند امام خمینی(ره) بودند، اینکه چرا دفاع ما دفاع مقدس است و اینکه چرا به این سرزمین نور می گویم مهم است، جمهوری اسلامی ایران همه جای آن نور است، دفاع مقدس نشان دهنده نور بود سرزمین های از سرزمین ایران نمایندگی می کند.

 

سردار کارگر با اشاره به عوامل پیروزی دفاع مقدس، گفت: ایمان به خدا و پیروی از ائمه اطهار (ع)  و ولی فقیه از جمله عوامل پیروزی ما در سال های دفاع مقدس بود همچنین محبت نیز یکی دیگر از عوامل پیروزی دفاع مقدس بود در سایر جنگ های دنیا جنبه های خشونت مطرح می شد اما در بین رزمندگان و فرماندهان ما محبت بود، همیشه در کارهای سخت و برای حرکت در میدان مین دواطلب داشتیم.

 

وی با تأکید برایجاد رعایت برخی اصول و ارزش ها در جشنواره راهیان نور، خاطرنشان کرد: جشنواره راهیان سرزمین نور عصاره سال های دفاع مقدس است، دفاع مقدس نماد اسلام خواهی مردم و نماد اسلام انقلابی و نماد مجاهدت مردم ایران بود، در دفاع مقدس پیروز واقعی میدان مردم بودند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان کرد: راهیان نور متعلق به همه مردم ایران و مردم جهان و مستضعفان دنیا است و ابعاد راهیان نور ابعاد جهانی است، نباید راهیان نور را در ابعاد کوچک خلاصه کنیم، در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر به مناطق یادبود سال های دفاع مقدس برای زیارت رفتند و بیش از 80 درصد این افراد جوانان بین 15 الی 30 سال بودند و این پاسخ به افرادی است که مدعی هستند مردم از انقلاب و دفاع مقدس رو برگردانده اند.

 

وی با اشاره به تشریح برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: برنامه ما این است تا سال 1404 بیش از 10 میلیون نفر از یادمان های دفاع مقدس بازدید کنند، در جشنواره سرزمین نور باید ابعاد کیفی را در غالب هنر به نمایش بگذاریم، برای هنرمند نباید تعیین تکلیف کرد، هنر سفارشی هنر نیست و باید به هنرمند اعتماد کرد.

 

سردار کارگر در ادامه گفت: نشان دان مجاهدت از خودگذشتی رزمندگان در حال حاضر کم تر از مجاهدت نیست، کتاب های که در رابطه با سال های دفاع مقدس نگاشته شده است باید به نویسندگان آن احسنت گفت، کم کاری های شده است و بسیاری کارها ناتمام مانده است اما بیش از این باید ابعاد دفاع مقدس گسترش یابد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در پایان صحبت های خود، با انتقاد از اینکه تاریخ و دایراه المعارف سال های دفاع مقدس بعد از گذشت سال های دفاع مقدس نداریم، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که تا پایان برنامه ششم و هفتم سازمان دایره المعارف و تاریخ دفاع مقدس نگاشته شود./818/202/ب2

ارسال نظرات