۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۲۶۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

برای فهم واژگان قرآن، بررسی کاربرد واژه‌ها در عصر نزول ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حق شناس با اشاره اهمیت تحقیق و پژوهش در رشد علمی طلاب، گفت: پژوهش یعنی خلاقیت در امر پژوهش، گسترده کردن علم در موضوع خاص و نوع آوری با اطلاعات وسیع در زمینه موضوع و اهداف پژوهش.
حجت الاسلام حق شناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در سلسله نشست اخلاقی پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون(س) اصفهان، به بررسی موضوع مهندسی پایان نامه پرداخت و گفت: پژوهش یعنی خلاقیت در امر پژوهش، گسترده کردن علم در موضوع خاص و نوع آوری با اطلاعات وسیع در زمینه موضوع و اهداف پژوهش.

 

وی در ادامه افزود: مهندسی پایان نامه شامل کلیات و مفهوم شناسی نسبت به موضوع خاص است که کلیات پایان‌نامه مبتنی است بر تبیین موضوع، ضرورت موضوع، انگیزه و هدف از طرح موضوع، سوالات اصلی و فرعی و پیشینه تاریخی موضوع پژوهش.

 

استاد حوزه و دانشگاه در خلال مباحث ارائه شده منابع مادر در راستای بررسی مفهومی و لغوی را معرفی کرد و به طلاب متذکر شد: برای فهم معنای حقیقی واژه های قرآنی بررسی کاربرد واژه ها در عصر نزول ضروری است.

 

حجت الاسلام حق شناس با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در رشد علمی تصریح کرد: آن چه در پژوهش های طلاب مهم است احاطه علمی طلاب است، در این رابطه به عنوان مثال اگر پژوهشگر بخواهد در راستای عوامل حضور قلب در نماز تحقیق کند وضوی شاداب همراه با آداب یکی از عوامل حضور قلب می باشد که  طلاب محترم می توانند برای رجوع به آیات سوره های قرآن با موضوع وضو و حضور قلب این مبحث همانند سازی را در یابند.

 

در پایان این نشست مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) خانم رضوان خیاطان مصطفوی در راستای هدف در طلبگی و زی طلبگی با استناد به حدیث پیغمبر اکرم (ص) و امام صادق (ع )بود که فرمودند: "کونوا دعاه الناس بالغیرالسنتکم و "قولوا لنا زینا ولا تکونوا لنا علینا شینا " مردم را با غیر زبان یعنی اعمال وکردار دعوت به دین ما بکنید و در حدیث دیگرفرمودند مایه ی زینت ما باشید بنابر این طلاب دقت کنند به فرمایش معصوم عمل شود به اهمیت حسن خلق و برخورداری از فضایل اخلاقی در طلاب پرداخت./1304/203/ب3

ارسال نظرات