۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۲۶۶۵
معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی کشور:

تحصیل 5 هزار دانشجو در دانشکده های علوم قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی کشور با اشاره به فعالیت 22 دانشکده علوم قرآنی در کشور، گفت: پنج هزار دانشجو در این دانشکده ها مشغول تحصیل هستند.
علوم قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد نقیب، معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی کشور، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم و معارف قرآنی استان، گفت: 22 دانشکده علوم قرآنی در کشور مشغول فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به تحصیل پنج هزار دانشجو در دانشکده های علوم قرآنی کشور، افزود: این دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام نقیب با بیان این که آمار قبولی دانشجویان علوم قرانی در کارشناسی ارشد بسیار خوب است، ادامه داد: در آخرین آزمون ارشد در این رشته از 500 نفر قبولی 300 نفر از دانشجویان ما بودند.

 

وی در ادامه بیان داشت: بیش از 75 درصد دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی در جامعه مشغول به کار می شوند.

 

حجت الاسلام نقیب با بیان این که هم اکنون 12 نقطه کشور متقاضی تأسیس دانشکده علوم و معارف قرآنی هستند، افزود: مجوزها برای تأسیس دانشکده در آلمان اخذ شده است.

 

معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی کشور اظهار داشت: کشورهای بلژیک، لبنان، عراق و افغانستان متقاضی کسب مجوز هستند.

 

وی تصریح کرد: در استان هایی که متقاضی تأسیس دانشکده علوم قرآنی هستند مردم بدون کمک دولت ساختمان دانشکده و خوابگاه را ساخته اند و منتظر دریافت مجوز هستند.

 

دانشکده های علوم قرآنی ظرفیت عظیم فرهنگی هستند

حجت الاسلام نقیب با بیان این که دانشکده های علوم قرآنی ظرفیت عظیم فرهنگی هستند، افزود: در این حوزه ها مشکل فرهنگی وجود ندارد و نیازمند هدایت وقف در این زمینه هستیم.

 

وی عنوان داشت: با تشویق مردم به انجام هدایت وقف در زمینه فعالیت های قرآنی می توان با هزینه های آن فعالیت های قرآنی را تقویت و گسترش داد.

 

معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی کشور با اشاره به جلوگیری از منهدم شدن دانشکده علوم قرآنی لرستان بیان کرد: در تفاهم نامه بین استانداری لرستان و دانشگاه علوم و معارف قرآنی مقرر شده استانداری 90 درصد هزینه ساخت دانشکده در لرستان را پرداخت کند./9459/202/ب1

ارسال نظرات