۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۱۲۷۰۰
معاون پژوهش سازمان تبلیغات کشور:

گفتمان چهره به چهره اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش سازمان تبلیغات کشور با بیان این‌که برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی زمینه‌ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان است، گفت: گفتمان چهره به چهره اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان می‌کند.
معاون سازمان تبليغات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در نشست هم اندیشی اساتید گفتمان های دینی شهرهای مازندران در اردوگاه قرآنی چاکسر محمودآباد گفت: مازندران یکی از استان های پیشرو در بحث آموزش و گفتمان های دینی و برخی از طرح های این استان ابتکاری و الگو برای دیگر استان های کشور است.

 

وی افزود: علیرغم گسترش ابزارهای اطلاع رسانی در دنیا، هنوز در دنیا هیچ روشی نتوانسته است جایگزین گفتمان و روش تبلیغی انبیاء الهی شود و با وجود همه سیستم ها و روش های پیشرفته جهان که مغز، احساسات و حتی خواب انسان ها را بررسی می کنند؛ اما هنوز ارتباط چهره به چهره  و نهادینه شدن معارفی که از طریق گفتمان صورت می گیرد، بسیار قوی تر و موثرتر از سایر ابزارها است.

 

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وظایف ائمه معصوم(ع) اعلام کرد: خداوند متعال از همه انبیاء، به خصوص پیامبر (ص) درخواست کردند که چهار محور مهم؛ تببین دین، عمل به دین، تربیت شاگردان و حاکم کردن دین را در جامعه اجرا کرده  و با نفی طاغوت و ظلم ستیزی، به دنبال تثبیت حاکمیت دین در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود برگزاری گفتمان و نشست های دینی زمینه ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

 

وی با اشاره به این که میزان هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه ای جدید وارد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت وسرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی از بین بردن هویت دینی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان از ترویج فرهنگ غربی و گسترش شبهه در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات کشور با بیان این که رویکرد امروز نظام سلطه درقبال نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت است، گفت: آنها در شرایط کنونی برای مقابله با نظام دست به سلاح گرم نمی برند، بلکه سلاح آنها برای نسخ ارزش های دینی و اسلامی نسل جوان ما ترویج شبهات دینی، بدعت و خرافه است.

 

وی تبلیغ احکام اسلامی به شیوه های جدید و جذاب را یکی از راه های جذب نسل جوان دانست و گفت: مبلغان باید با ارتباط مناسب خود با نوجوانان و جوانان جامعه خطر شبهات و فرقه های انحرافی را به آنها گوشزد کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اگر جوانان بینش لازم را در مورد تفکرات ناب شیعی و اسلامی نداشته باشند در دام فرقه‌های انحرافی گرفتار می‌شوند، تصریح کرد: این گونه فرقه‌ها با شعارهای عوام فریب و ادعاهای کاذب تلاش می‌کنند جوانان را با شیوه‌های مختلف جذب کنند.

 

وی، آشنایی نسل جوان با چگونگی فعالیت گروه‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله را ضروری خواند و ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری چندین سال است که برگزاری گفتمان‌های دینی را با حضور دانش آموزان در سطح مدارس و مساجد آغاز کرده است.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر گفت: حضرت امام خمینی(ره) نیز پیرو دستورات الهی به دنبال تحقق این چهار محور بودند و به همین دلیل با مخالفت طاغوت زمان خو و تببین احکام و معارف الهی، با حمایت مردم انقلاب و حکومت اسلامی را در ایران برپا کردند که الگوی همه کشورهای جهان است.

 

حجت الاسلام هوایی تاکید کرد: مسایل عبادی و اعتقادی ما تک بعدی نیست و اسلام در همه زمینه ها ی اجتماعی،‌سیاسی، فرهنگی حرف دارد و به همین دلیل گفتمان دینی ما تمام مسائل  مختلف کشور و جهان را شامل می شود./950/202/ب2

ارسال نظرات