۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۲۷۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اسلام و انسانیت دو ارمغان گرانبهای انقلاب اسلامی برای مردم ایران بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب اسلامی دو گوهر گرانبهای اسلام و انسانیت را برای مردم ایران به ارمغان آورد چرا که پیش از انقلاب، اسلام و هویت انسانی ایرانیان در مظلومیت بود.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست ستاد گراميداشت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر استان که با حضور اعضای مختلف این ستاد در محل دفتر امام جمعه مرکز خراسان شمالی برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر نوعی عبادت است، افزود: انقلاب و نظام اسلامی زندگی مادی و معنوی مردم ایران را تغییر داد؛ از این رو حضور در نشست‌های مربوط به دهه فجر و تلاش برای گرامیداشت این ایام در زمره عبادات محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه گرامیداشت ایام الله پیروزی انقلاب، جشن تولد ملت ایران است، اظهار کرد: در حدود چهار دهه اخیر ملت ایران بعد از تولد به بلوغ و پختگی رسیده و اکنون انقلاب و نظام اسلامی در تمامی زمینه ها صاحب نظر و دارای جایگاه ارزنده در سطح منطقه و جهان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما را از حیرت ضلالت بیرون آورده و به آگاهی و بصیرت دینی رساند، خاطرنشان کرد: درواقع باید گفت انقلاب و نظام مقدس اسلامی، دو گوهر گرانبهای اسلام و انسانیت را برای مردم ایران به ارمغان آورد چرا که پیش از انقلاب، اسلام و هویت انسانی ایرانیان در مظلومیت بود.

 

 

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب نیز مردم ایران مسلمان بودند اما اسلام تنها به جنبه‌های فردی و شخصی محدود بود درحالی که انقلاب، اسلام را به بطن زندگی و تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مردم ایران وارد کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلام موجود در ایران حاشیه‌ای و ویترینی بود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، اسلام ناب محمدی را وارد متن جامعه و زندگی اقشار مختلف مردم کرد به گونه ای که اسلام ویترینی به اسلام میدانی تبدیل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام خمینی(ره) با فعالیت های شایسته و رهبری حکیمانه و درست، هویت اسلامی و انسانی در ایران را از مظلومیت خارج کرده و به رأس امور آورد.

 

به گفته وی اسلام قبل از انقلاب تحول‌آفرین نبود و در حاشیه قرار داشت به همین دلیل نیز مردم پیش از انقلاب از نظر فرهنگی عقب بوده و چندان قدرت تحلیل مسائل اسلامی و دینی را نداشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: از این رو جمله «خدا، شاه، میهن» در سردر ادارات بود و خداوند را در حد یک انسان پایین آورده بودند و شاه را به اندازه خدا بالا برده بودند درحالی که این شرک عملی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما اکنون به برکت انقلاب و نظام اسلامی، خداوند در جایگاه خالق بوده و ولی فقیه به عنوان مظهر اولیای الهی در عصر غیبت که اراده‌ای به غیر از اراده خداوند و اولیای الهی ندارد، رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اندیشه، اعتقاد، نگاه اجتماعی، تحلیل و دیدگاه ما نسبت به جهان را تغییر داد و عزم ما را برای مقابله با دشمنان اسلام جزم کرد، افزود: با برکت این انقلاب، ما امسال سی و هفتمین سالگرد اقتدار و عزت را جشن گرفته و خود را برای رسیدن به کشوری ممتاز در سطح منطقه و جهان در افق 1404 آماده می کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات